Španjolskih će turista ove godine u Hrvatskoj biti barem dvadesetak tisuća više nego lani, prema ministru Damiru Bajsu. Prema Gabrielu Costi, direktoru jednog od značajnijih španjolskih turoperatora Panavisionu, pak, moglo bi ih biti čak i 50.000 više.
Hrvatski se ministar turizma, nakon sastanka s predstavnicima španjolskih organizatora putovanja u Madridu, odlučio za oprezniju procjenu rasta od 10 do 15 posto, a španjolski sugovornici kažu da je trenutačno interes za putovanja u Hrvatsku i do 25 posto veći nego u prošloj godini.
I konkurenti i tržište
Ova bi sezona trebala biti još jedna u nizu uzlaznih, s dvoznamenkastim rastom. U 2010. bilo je 15 posto više turista iz Španjolske (210.000) nego 2009., a ostvarili su 420.000 noćenja, što je pak rast od 16 posto.
– Španjolska nam nije samo konkurencija nego i izdašno emitivno tržište – sa zadovoljstvom je u Madridu konstatirao Bajs.
– Hrvatska u Španjolskoj ima dobar imidž, na glasu je kao zemlja lijepe prirode i dobrih domaćina u kojoj je svake godine i kvaliteta sve viša. Ove će godine iz Madrida i Barcelone biti i više aviolinija za Zagreb i obalu, a nastojat ćemo u dodatnim razgovorima s aviokompanijama pokušati postići da bude što više letova i prije glavne sezone – obećao je španjolskim turoperatorima Bajs.
Oni pak ozbiljnijih prigovora na hrvatsku ponudu nemaju.
Nemaju prigovora
– Da je više aviolinija izvan sezone, raspoloživih hotela i rent-a-car vozila u glavnoj sezoni, broj španjolskih gostiju još bi brže rastao – kazao je G. Costa.
Španjolci jedino upozoravaju da bi svako dizanje cijena u Hrvatskoj, o čemu se počelo šuškati, bilo krajnje destimulirajuće. Naša je zemlja, inače, Španjolcima uz bok s Italijom po duljini boravka. Samo kod nas i Talijana ostaju sedam, osam dana, dok, recimo, u Češkoj, Poljskoj ili Mađarskoj ostvaruju samo po dva, tri noćenja. Činjenica je da Hrvatskoj uspijeva s oskudnim budžetom ipak odrađivati solidne sezone i kontinuirani rast broja stranih gostiju.
Naša je zemlja, naime, lani imala pet posto više stranaca nego u 2009., a Španjolci su zabilježili plus od samo jedan posto. Pritom, Španjolska raspolaže s dvadeset i pet puta većim promidžbenim budžetom od naše zemlje, a ukupno gledano, ugošćuje samo pet puta više turista. Od turizma pak zarađuje osam puta više od Hrvatske.
Svakako nije slučajno da je Španjolska, s Francuskom, SAD-om i Kinom, među četiri najveće turističke sile u svijetu, od koje Hrvatska ima još štošta naučiti.
imamo što učiti od njih, ali opet, ne puno toga. nama uzor-kada je turizam u pitanju-trebaju biti austrija, švicarska, norveška, švedska. zemlje koje su nam slične veličinom i koje ne igraju na kartu masovnosti, već kvalitete. španjolska, italija, fr, a pogotovo usa i kina su ogromne zemlje u usporedbi s nama. nama bi bilo bolje da da nikad nemamo više od 10-11 mil turista, ali da to bude viša srednja klasa. trebamo obnoviti hotele (još uvijek imamo 20% manje kreveta u hotelima nego prije rata), podignuti im kvalitetu...da nemamo više nijedan s 2*, nego da svi budu 3*, 4* i 5*. ponudu kampova oplemeniti, više ulagati u kongresni i kulturni turizam, etno turizam, lovni i gastro turizam....