Danas, 6. veljače u dvorani Cinestara u Zagrebu održana je Središnja svečanost obilježavanja Europskog dana zaštite osobnih podataka u sklopu koje je primarni cilj bio upoznavanje cjelokupne javnosti o pravima i obvezama na području zaštite osobnih podataka. Svečani program u organizaciji Agencije za zaštitu osobnih podataka i Ministarstva unutarnjih poslova te uz podršku Hrvatske turističke zajednice, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske udruge poslodavaca izazvao je veliki interes kako predstavnika izvršne i zakonodavne vlasti, tako i stručne i šire javnosti.
Izaslanik Predsjednika Vlade Republike Hrvatske gospodin Davor Božinović između ostalog istaknuo je: „Pitanje zaštite osobnih podataka je aktualnije nego ikad s obzirom da se u današnje doba novih tehnologija osobni podaci koriste u raznim situacijama na način koji je jučer bio nezamisliv. Ministarstvo unutarnjih poslova ovakvim preventivnim akcijama nastoji informirati građane Republike Hrvatske, naročito djecu, koji su među najaktivnijim korisnicima interneta, odnosno društvenih mreža, kako prilikom ustupanja osobnih podatka ne bi postali žrtve kaznenih djela“ te dodao kako policija bilježi porast u otkrivanju takvih kaznenih djela, a Ministarstvo unutarnjih poslova će kao i sve državne institucije i dalje ulagati velike napore u edukaciju građana što se tiče samozaštite.
Ove godine zaštita osobnih podataka u fokusu je na području cijele Europske unije pa tako i u Republici Hrvatskoj obzirom da se 25. svibnja primjenom Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka – GDPR, unose mnoge promjene, a sama uredba predstavlja važan napredak u području zaštite osobnih podataka.
Podizanje svijesti cjelokupne javnosti o važnosti zaštite osobnih podataka s posebnim naglaskom na europsku regulativu, široj javnosti poznatijom pod akronimom GDPR, sada je najvažniji zadatak Agencije za zaštitu osobnih podataka, a upravo ovim novim alatima, kao što su edukativni i promotivni spotovi te mobilne aplikacije želimo svim građanima, a posebno obveznicima primjene GDPR-a, ukazati na načela, prava i obveze koje proizlaze iz europske regulative – rekao je Anto Rajkovača, te naglasio kao Opća uredba u punu primjenu u svim državama članicama kreće od 25. svibnja i da dodatnog perioda prilagodbe nema, a osim što građanima pruža stvarni nadzor i veću kontrolu nad njihovim podacima, svim obveznicima – poslovnim subjektima daje priliku u smislu uspostave zajedničkog digitalnog tržišta.
Nova regulativa veliki je izazov ali i prilika za društvo u cjelini. Za donositelje odluka ovo je još jedan zadatak budući da je u proceduri i donošenje novog nacionalnog zakonodavstva. GDPR je jedinstveni materijalni propis koji će zamijeniti dosadašnje manjkave nacionalne zakone i omogućiti jednaku i harmoničnu primjenu zakonskih odredaba u svim državama članicama EU – istaknuo je Ravnatelj Rajkovača.
U sklopu današnjeg programa prikazan je i preventivno-edukativni film pod nazivom „Tko se to šali s mojim podacima?“ izrađen u suradnji Ravnateljstva policije, Agencije za zaštitu osobnih podataka i Akademije dramske umjetnosti iz Zagreba. Uz glazbeno-scenske nastupe poznatih umjetnika, prikazani su i mnogi edukativno-preventivni spotovi Agencije za zaštitu osobnih podataka koji ukazuju na važnost zaštite osobnih podataka u kontekstu nadolazeće nove EU pravne regulative.
Predstavljena je i aplikacija Agencije za zaštitu osobnih podataka (#AZOP) namijenjena djeci i mladima kao svojevrstan vodič s nizom korisnih savjeta kako se ponašati i zaštiti na internetu i društvenim mrežama te najavljena nova aplikacija „GDPR na dlanu“ koja će biti dostupna od 9. veljače (#AZOP GDPR).