Zbog gore navedenih razloga, stereotip o hrvatskom poduzetništvu jest da je ono teško održivo. No odmaknimo se od stereotipa jer u Hrvatskoj postoje brojni pozitivni primjeri uspješnih poslovnih priča koji daju nadu svima da i sami pokušaju zaploviti poduzetničkim vodama.
Započnimo jednim jednostavnim pitanjem: Što biste radili kada biste imali sve potrebne resurse i znali da ne možete pogriješiti? Za promjenu, umjesto fokusa na probleme i poteškoće, vrijeme je da se fokusiramo na kreativnost i potencijal, odnosno pozitivne priče. Jedna takva pozitivna priča dolazi iz pivovare Varionica, poslovne ideje koja se rodila prije desetak godina.
– Unatrag 10 godina tržište piva, odnosno izbor, bilo je gotovo nepostojeće. Putujući Europom vidjeli smo sasvim novi svijet i otkrili craft piva – jedan novi pristup proizvodnji piva. Nakon nekoliko godina kuhanja piva iz hobija, odlučili smo se na profesionalni iskorak jer tada nije bilo ni craft pivovara u Hrvatskoj – govori Davor Simičić, koji je bez previše razmišljanja napustio svoj stalan posao od 8 do 16 i odlučio ispisati svoju poslovnu priču.
– Imao sam proizvod, imao sam priliku tržištu ponuditi nešto novo i odlučio se za taj korak. Craft pivo se može nazvati “novim romantizmom“ – tradicionalna proizvodnja uz primjenu svih najnovijih tehnoloških dostignuća s najboljim namirnicama.
No unatoč preprekama na koje svatko nailazi na putu, ni poduzetništvo ni Hrvatska nisu obavijeni tamom i crnim oblacima.
– Poduzetništvo općenito nije sigurno – bilo gdje na svijetu. Ako pogledamo statistike od 10 novootvorenih firmi, 9 propadne. Ako čovjek nastavi otvarati svoje firme, tek nakon pete bi trebao uspjeti. Budući da je ovo moja prva firma, rekao bih da sam još daleko od uspjeha. Nemam neki poseban savjet, poduzetništvo je način života, novi pogled na svijet oko nas. Na početku ne postoji radno vrijeme, ne postoje vikendi, praznici, godišnji odmori… Onda, polako osvojiš vikende, pa praznike, pa se navikneš da ne postoji radno vrijeme. Neki bi rekli da je u početku potreban žrtva, ali to je samo prilagodba na nov način života – ističe Davor te otkriva jedan detalj za koji smatra da bi mu bio od velike pomoći da ga je imao dostupnog na početku svoga poduzetničkog puta.
– Volio bih da sam od početka našao nekog mentora koji bi me vodio kroz neke korake. Nisam znao da je to moguće, ali sada, kada znam, svakako bih to činio.
Iako poslovnog konzultanta nije imao na početku, pronašao ga je kroz Uplift akademiju, odnosno edukaciju namijenjenu razvoju poslovanja mikro, malih i srednjih poduzetnika koja omogućava mentorski program, redovite konzultacije s mentorima, promociju i mogućnost umrežavanja. Slijedi Davorov put, prijavi se i ti za novu sezonu Uplift akademije ovdje jer prijave traju do 1.10.
– Uplift je zaista odlično organiziran, upoznavanje novih ljudi i razmjena iskustava je neprocjenjiva u poslovnom svijetu, a Uplift upravo to omogućuje. Algebra je izdvojila odlične profesore i mentore koji su i sami dio realnog sektora tako da su njihovi savjeti od velike pomoći – govori Davor. Kao simbol suradnje i dobrih ideja, nastalo je Uplift pivo, a tako i Gajba dobrih ideja okrenuta velikim snovima i pozitivizmu, što nas vraća na početak naše priče – Što biste radili kada biste imali sve potrebne resurse i znali da ne možete pogriješiti?
Najluđi snovi mogu se pojaviti na neočekivanim mjestima i ne moraju ostati samo snovi. Svoju ideju možete ubaciti u Gajbu dobrih ideja i osvojiti personalizirano Uplift pivo, nastalo kako bi potaknulo pozitivu među poduzetnicima, simbol povezanosti i druženja, simbol zajedničke suradnje, pojam za dobre ideje. Otkrijte svoju, a one najinspirativnije odnosno njihove autore čeka nosiljku personaliziranog Uplift piva s njihovim jedinstvenim AI vizualom na etiketi.
– Ne treba se bojati neuspjeha, on može biti i motivacija. Vjerujem da za svaki problem postoji rješenje – kaže Davor, koji je svoju priču zaokružio sjajnom motivacijom.
Sadržaj donosimo u suradnji s Upliftom.