Nezavisni hrvatski sindikati oglasili su se priopćenjem nakon što je nastavljen porast cijena goriva i nakon što je ministar financija Zdravko Marić kazao kako država ima mehanizme za reagiranje ako procijene da je potrebno.
Priopćenje NHS-a donosimo u cijelosti:
– Rast cijena nafte na međunarodnom tržištu potaknuo je i rast cijena naftnih prerađevina na hrvatskom tržištu. Cijene goriva za motorna vozila rastu. Tako je cijena litre Eurosupera 95 u posljednjih pet tjedana porasla za 54 lipe i prešla je 10 kuna, a cijena litre Eurodizela za 63 lipe i približila se iznosu od 10 kuna. I nije to pitanje nikakvih „psiholoških granica“ koje netko, neznano zašto baš tu, odredi na 10 ili 11 kuna po litri Eurodizela ili Eurosupera 95, već o značajnom nagrizanju ukupnih potrošačkih mogućnosti.
Kako je teško predvidjeti koliko će u ovoj godini još rasti cijene bačve sirove nafte na svjetskom tržištu, a neki prognostičari spominju i mogućnost da se nanovo dosegne 100 US dolara po bačvi, jasno je da će cijene goriva u Hrvatskoj to pratiti. Na žalost, sjećamo se ranijih pretkriznih godina, kada je u Hrvatskoj rast svih drugih cijena u stopu pratio rast cijena goriva. Ali se u istom ritmu nije događao i pad drugih cijena, kad su cijene goriva padale.
Tako su mnogi s cijenama lovili u mutnome. A kako potrošnja u Hrvatskoj ponovno raste, očekivati je da se gotovo nitko neće susprezati od povećanja svojih cijena, prateći rast cijena goriva. A znamo da je upravo i jeftino gorivo bilo jedan od značajnih „okidača“ povećane potrošnje općenito, jer je upravo jeftinije gorivo ostavljalo i gospodarstvu i kućanstvima više sredstava za potrošnju u drugim područjima, za druga dobra i usluge. Taj rast potrošnje već je načet poskupljenjima na raznim područjima tijekom prošle i ove godine, posebice hrane i bezalkoholnih pića u 2017. godini, a u 2018. godini već bilježimo daljnji rast cijena hrane i bezalkoholnih pića, ali i stanovanja i potrošnje energenata. Tako smo 2017. godinu završili s inflacijom od 1,1%, a i prva 4 mjeseca 2018. godine bilježimo istu inflaciju, što je još prihvatljivo. Međutim rast cijena goriva tijekom svibnja tu je stopu sigurno već lagano pomaknuo, a očekivani daljnji rast cijena nafte i posljedično goriva te s tim rastom vezana lančana poskupljenja, za posljedicu će imati rast inflacije veći od 1,4%, koju za 2018. godinu prognozira EK.
Očekujemo od Vlade RH da zbog toga na vrijeme reagira smanjenjem trošarina na gorivo za motorna vozila, a ne da samo prati događanja i obećava reagirati bude li potrebno. Već je potrebno i nema se vremena čekati „obradu trošarina u sklopu cjelokupnog novog paketa poreznih izmjena“.
Svjesni smo da Vlada RH „kalkulira“ i s „obilatijom žetvom“ na cijeni goriva tijekom povećane potrošnje u turističkoj sezoni, ali pri tome „žanje“ i „žeti“ će i na domaćem stanovništvu, koje prema svim pokazateljima već i bez dodatnih poskupljenja teško pokriva čak i redovne mjesečne troškove. U susjednoj Sloveniji (gdje je standard građana viši nego u Hrvatskoj) već su posegnuli za smanjenjem trošarina na gorivo. Što još čeka hrvatska Vlada? Povrh toga, i turisti znaju računati pa će spremnike goriva puniti kod naših susjeda, prije ulaska u Hrvatsku i po izlasku iz Hrvatske. A zašto ih, zbog povoljnije cijene, ne bi punili u Hrvatskoj?
Na kraju, poučeni i ranijim iskustvima, kada su druge cijene rastom brzo i lako pratile rast cijena goriva, a sporo ili nikako pad tih cijena, što je rezultiralo smanjenjem za potrošnju raspoloživog dohotka i smanjenjem potražnje, smatramo da postoji više nego dovoljno razloga da Vlada RH krene sa spuštanjem trošarina na goriva za motorna vozila.
Doista, tek rijetki u istom grmu dva puta stanu na iste grablje koje ih tada udaraju u čelo. Želimo vjerovati da ova Vlada nije među tim rijetkima, jer držak tih grablji tada sve nas udara po glavi – stoji u priopćenju Krešimira Severa, predsjednika NHS-a.
do sada i dalje vlada se bori za ostanak na vlasti i kriminalnim radnjama po kojima je i sklopljena - što je briga za narod