Učenici svih ostalih razreda zagrebačke škole izuzev razreda koji pohađa nasilni dječak sutra se vraćaju na nastavu, odlučeno je nakon večerašnjeg sastanka roditelja učenika, predstavnika gradskog ureda za obrazovanje te Ministarstva obrazovanja. Iako je sastanak s roditeljima djece koji pohađaju razred odrađen prije sastanka vijeća, neslužbeno doznajemo da se na tom sastanku predstavnici roditelja i svih nadležnih službi nisu dogovorili i prema trenutno dostupnim informacijama ti učenici će sutra izostati s nastave.
Nakon večerašnjeg sastanka mnogi roditelji poručuju kako su iz Gradskog ureda za obrazovanje priznali da je bilo propusta u prethodnoj školi i da ta škola nije postupala po protokolima te im rekli da sad stvari ispravljaju i da propusti se neće ponoviti. Sve uključene stručne službe tako su roditelje informirale kako će problematični učenik 4. razreda cijelo vrijeme imati asistenta koji će s učenikom biti prisutan i za vrijeme svih odmora te kako će sada zaposli i dodatnog psihologa. Naime, ova škola na raspolaganju ima trenutno zaposlenih 4 članova stručne službe, a sad stiže i dodatni psiholog.
Roditeljima cijele škole tako je objašnjeno da će u četvrtom razredu uz asistenta na nastavi sjediti uvijek netko iz stručne službe škole kako bi pratio dinamiku i tijek funkcioniranja u razredu. Škola je na raspolaganje dobila i stručnjake udruge 'Luka Ritz' koji su se stavili na raspolaganje, kako djeci i roditeljima tako i stručnoj službi škole. Tijekom sutrašnjeg dana nastavljaju se sastanci s roditeljima učenika razreda koji pohađa problematični učenik, a na sastanak dolaze predstavnici socijalne službe, kako doznajemo.
U ekscesima škole iz koje je dječak ranije ispisan, a zbog koje je ispisan najprije cijeli jedan razred, kako se na ovim sastancima moglo čuti socijalna služba ranije nije bila uključena. Neslužbeno doznajemo da su se roditelji problematičnog učenika složili sa svim izrečenim mjerama koje su prezentirane roditeljima, zbog čega su oni odlučili djecu vratiti na nastavu.
Kako je do svega došlo
Gradski ured, i Agencija za odgoj i obrazovanje, i škola su, umjesto postupanja po jasno definiranom protokolu koji se primjenjuje u ovakvim slučajevima kako bi se izbjegli kaos i strah koji je zavladao među roditeljima učenika u novoj školi, počeli prebacivati odgovornost jedni na druge. Među prvima Gradski ured, iz kojeg su zazivali izmjenu propisa i davanje veće ovlasti školi uvjeravajući sve kako su postupali prema svim pravilima i da više od toga ne mogu, puštajući pritom da među roditeljima naraste toliki revolt da desetogodišnjaka gotovo ne žele ni blizu škole, a kamoli razreda. A ovlasti su uključivanje asistenta, kojega je dijete dobilo nakon dolaska u novu školu, te po potrebi djelovanje socijalne službe i policije unutar obitelji iz koje dolazi problematičan učenik. Propust je napravljen kad su isključeni roditelji razreda u koji se preselio učenik. Sastanak koji se trebao održati po dolasku učenika u novi razred održava se tek sutra – sa stručnjacima i predstavnicima svih ustanova kako bi se pojasnila pravila ponašanja, ovlasti i uloga asistenta učenika, kako bi se razradio plan preventivnih zajedničkih aktivnosti te stavio naglasak na jasnu provedbu plana prevencije nasilja u novom razredu i time olakšalo svima.
POVEZANI ČLANCI:
– Nismo očekivali da će se nakon prvog dana škole stvoriti situacija kao da je to dijete nekakav kriminalac. Riječ je o pritisku na sustav da se to dijete makne iz škole, dobiva se takva poruka i podiže neka balvan-revolucija bez razgovora. Mi ćemo razgovarati s roditeljima i sa svima, tu nema dvojbe, ali što očekujete da bi sustav trebao napraviti? Pojavit će se situacija upravljanja školom iz dvorišta – poručio je danas ministar obrazovanja Radovan Fuchs, ne skrivajući da je riječ o učeniku s nedoličnim ponašanjem. I upravo u takvim situacijama ravnatelj škole mora poslati jasne poruke roditeljima i učiteljima koji u razrede dobivaju djecu s problematičnim ponašanjem, to više što je već bio upoznat s odlukom o dolasku djeteta u njegovu školu. I ne, ovaj događaj, kako su prije izjavili iz Grada, ne pokazuje da je potrebno mijenjati postojeće pravilnike, ionako izmijenjene i usvojene u travnju 2024. godine, nego očito ljude koji te pravilnike trebaju znati i moći provoditi.
Ovaj slučaj također pokazuje da vodstva škola, i u slučaju prve škole iz koje je ispisan nasilni dječak i ove u koju je sada smješten, ne znaju postupati s djecom koja su žrtve nasilja kao ni s djecom koja su nasilna. A to pak ide na račun Agencije za odgoj i obrazovanje koja treba raditi sa zaposlenima u školi i jasno ih pripremiti za slučajeve nasilja i načine prevencije, jer to ih može zateći u učionici i u dvorištu škole. Naime statistika je jasna – samo lani na području Grada Zagreba evidentirane su 362 prijave vršnjačkog nasilja u školama, osnovnim i srednjim.
GALERIJA Ovo je popis najboljih učitelja i nastavnika u protekloj školskoj godini
Takva djeca ne mogu biti u normalnim razredima. Sistem ne zna šta bi sa njima i jednostavno ih se natovari učiteljima na grbaču. Nisu sposobni pratiti nastavu, ni asistent ne može ništa. Ustaju kad hoće, izlaze van učionice, psuju i učitelja i djecu, često vrlo seksualno gnjusno, i nikome ništa sve dok se roditelji ne pobune.