SLUČAJ PROBLEMATIČNOG UČENIKA

Uz problematičnog učenika na satu će sjediti asistent i psiholog, u školu stižu predstavnici udruge 'Luka Ritz'

Zagreb: Okupljanje roditelja ispred osnovne škole tijekom sastanka razrednog vijeća
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
1/5
07.10.2024.
u 22:16

Nismo očekivali da će se nakon prvog dana škole stvoriti situacija kao da je to dijete nekakav kriminalac. Riječ je o pritisku na sustav da se to dijete makne iz škole, podiže se neka balvan-revolucija bez razgovora, poručio je ministar Fuchs

Apeli roditelja čija djeca pohađaju četvrti razred s učenikom zbog kojeg se u prethodnoj školi ispisao cijeli razred, a sad je premješten u novozagrebačku školu, odaslani još u petak kroz razne razredne grupe, urodili su plodom. Tijekom današnjeg dana više od polovine učenika škole, neovisno o razredu koji pohađaju, nije došlo na nastavu – ni u jutarnju ni u popodnevnu smjenu.

Uključuje se i socijalna služba

Odluka roditelja da, neovisno o tome pohađa li njihovo dijete razred s problematičnim učenikom, koji je u zagrebačkoj školi tek nekoliko dana, djecu ne pošalju na nastavu rezultirala je čitavim nizom sastanaka koji su se zaredali u toj školi od jutra, uključujući i zaseban sastanak s roditeljima razreda kojeg pohađa problematični desetogodišnji dječak, pa do večernjeg višesatnog sastanka s Vijećem roditelja cijele škole.  Višesatni boravak kako predstavnika Gradskog ureda za odgoj i obrazovanje i predstavnika Ministarstva obrazovanja, te stručne službe škole je rezultirao donekle postignutim dogovorom s roditeljima nakon što su im prezentirane sve mjere koje će se poduzeti u novoj školi koji je prije nekoliko dana upisao problematični dječak, kako na korist svih učenika škole tako i na korist dječaka koji ima problem u ponašanju.

Učenici svih ostalih razreda tako se vraćaju na nastavu, dok će učenici četvrtog razreda koji pohađa problematični dječak, prema trenutno dostupnim informacijama i izostati s nastave jer se u tome razredu nastavljaju razgovori na kojima će se, kako neslužbeno doznajemo priključiti i predstavnici socijalne službe. A njihovo uključenje upravo je izostalo u prethodnoj školi. To su između ostalog, potvrdili su tako roditelji koji su bili prisutni na sastanku, priznali i iz gradskog ureda za obrazovanje, kazavši da je ranije bilo propusta i da sada žele učiniti sve da se situacija ispravi i propusti više ne dogode. Nakon čitavog niza sastanaka  je svim roditeljima definirano kako će problematični učenik imati asistenta koji s njim boravi čitavo vrijeme - jasno im je definirano kako će roditelji dopratiti dječaka do škole, predati ga asistentu koji ga onda uvodi u školu i koji se ne odvaja se od njega za njegova boravka u školi. Dakle uz učenika je prisutan i za vrijeme odmora.

Roditeljima čitave škole potvrđeno je kako je školi izdana suglasnost i za zapošljavanje još jednog psihologa, čime će ta škola brojati ukupno pet članova stručne službe. A svaki će dan jedan od članova stručne službe, uz asistenta, također boraviti u razredu problematičnog dječaka i promatrati dinamiku njegove prilagodbe kao i funkcioniranje cijelog razreda. U cijeli se slučaj uključuju i predstavnici socijalne službe koji će od danas već biti u školi na svim sastancima. Uz sve navedene mjere samoj školi na raspolaganje su se stavili i stručnjaci Savjetovališta Luka Ritz - i to ne samo na raspolaganje roditeljima i učenicima razreda kojeg pohađa problematični učenik, već cijeloj školi, ali i članovima stručne službe škole kako bi se sveobuhvatno pristupilo problemu koji je eskalirao upisom problematična učenika u tu školu.

Između ostalog predstavnici gradskog ureda za obrazovanje informirali su roditelje na sastanku kako je dječak prošao vještačenje stručnjaka koje je ukazalo da treba biti uvršteno u kolektiv, ali i neslužbeno se doznalo kako u prethodnoj školi, barem prema školskoj dokumentaciji, prije nego li su tamošnji roditelji reagirali na probleme, nije bilo službena zapisa o njegovom problematičnom ponašanju.

Odgovornost škole

Mjere koje su  prezentirane roditeljima da će sada biti poduzete, mjere su, kako je to rečeno svim roditeljima na sastanku, koje podržavaju i roditelji problematična učenika. Između ostalog mjere su koje su se trebale poduzeti odmah, prvog dana dolaska tog učenika u novu školu, gdje je takve razgovore i takve informacije, koje su prezentirane trebalo prezentirati isključivo roditeljima toga razreda, a nikako čekati da panika među roditeljima uzme takve razmjere i da djeca ostalih razreda izostanu s nastave. I upravo u tome leži cijeli problem. Naime, i Gradski ured, i Agencija za odgoj i obrazovanje, i škola su, umjesto postupanja po jasno definiranom protokolu koji se primjenjuje u ovakvim slučajevima kako bi se izbjegli kaos i strah koji je zavladao među roditeljima učenika u novoj školi, počeli prebacivati odgovornost jedni na druge. Među prvima Gradski ured, iz kojeg su zazivali izmjenu propisa i davanje veće ovlasti školi uvjeravajući sve kako su postupali prema svim pravilima i da više od toga ne mogu, puštajući pritom da među roditeljima naraste toliki revolt da desetogodišnjaka gotovo ne žele ni blizu škole, a kamoli razreda.

Propust je i u novoj školi napravljen kad su isključeni roditelji razreda u koji se preselio učenik, jer dužnost je ravnatelja škole jasno uputiti i roditelje i učitelje koji u razrede dobivaju djecu s problematičnim ponašanjem, to više što je već bio upoznat s odlukom o dolasku djeteta u njegovu školu. I ne, ovaj događaj, kako su prije izjavili iz Grada, ne pokazuje da je potrebno mijenjati postojeće pravilnike, ionako izmijenjene i usvojene u travnju 2024. godine, nego očito ljude koji te pravilnike trebaju znati i moći provoditi. Ovaj slučaj također pokazuje da vodstva škola, i u slučaju prve škole iz koje je ispisan nasilni dječak i ove u koju je sada smješten, ne znaju postupati s djecom koja su žrtve nasilja kao ni s djecom koja su nasilna. A to pak ide na račun Agencije za odgoj i obrazovanje koja treba raditi sa zaposlenima u školi i jasno ih pripremiti za slučajeve nasilja i načine prevencije, jer to ih može zateći u učionici i u dvorištu škole. Naime statistika je jasna – samo lani na području Grada Zagreba evidentirane su 362 prijave vršnjačkog nasilja u školama, osnovnim i srednjim.

GALERIJA Ovo je popis najboljih učitelja i nastavnika u protekloj školskoj godini

Zagreb: Okupljanje roditelja ispred osnovne škole tijekom sastanka razrednog vijeća
1/22

Komentara 63

Avatar Heisenberg
Heisenberg
21:32 07.10.2024.

Takva djeca ne mogu biti u normalnim razredima. Sistem ne zna šta bi sa njima i jednostavno ih se natovari učiteljima na grbaču. Nisu sposobni pratiti nastavu, ni asistent ne može ništa. Ustaju kad hoće, izlaze van učionice, psuju i učitelja i djecu, često vrlo seksualno gnjusno, i nikome ništa sve dok se roditelji ne pobune.

MA
Makbe
21:43 07.10.2024.

Ssd su roditelji etiketirani kao "ulica". A ravnatelji kao ni nastavnici uglavnom moraju šutjeti i čejati odluke struke. A struka je potpuno zakazala. Trebalo je dječaka odmah izdvojiti, medicinski i psihološki obraditi, raditi s njim i s njegovim roditeljima i tek onda kad se pokažu rezultati , postupno ga vraćati u školu. Pa ne moraju druga djeca, nastavnici i roditelji trpjeti maltretiranje jednog učenika. Ministar i njegovi savjetnici i partneri iz kojekakvih odgojnih agencija, zaslužuju otkaz i kaznu.

XA
xaron
22:21 07.10.2024.

Dakle, roditelji sve te djece nisu OK samo su roditelji problema OK ?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije