Nakon prošlogodišnje više nego uspješne prve sezone, Poslovni dnevnik i ove godine, uz podršku svojih partnera, nastavlja društveno odgovoran projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj u kojem nagrađuje inovativnost hrvatskih studenata, ali i poticanje njihova lakšeg uključivanja u sustav nacionalne ekonomije. Kroz tri kategorije – Izvorno hrvatsko, Poduzetna Hrvatska i Inovativna Hrvatska – studenti svih hrvatskih fakulteta u dobi od 18. do 27. godina imaju pravo sudjelovati i okušati se u kreiranju i plasiranju originalnih ideja.
Prijave mogu biti pojedinačne ili u grupama od najviše tri studenta. Dopuštena je suradnja studenata različitih fakulteta ili sveučilišta, pod uvjetom da svi članovi grupe zadovoljavaju propozicije natječaja. Od natjecatelja se očekuje da produciraju pisani projektni zadatak, koji dosad nije konkurirao ni u jednom natječaju niti je do prijave na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj bio podložan ocjenjivanju i mentoriranju od bilo kakve komisije ili stručnog tijela. Projekt se mora sastojati od osnovne prezentacijske ideje, prikaza potencijalnih benefita koji bi realizacijom bili stvoreni te detaljne razrade svih tehničkih, organizacijskih i financijskih uvjeta potrebnih za realizaciju. Prijavljeni projekti ne moraju nužno biti isključivo iz sfere biznisa, ali se očekuje da u projektnoj dokumentaciji bude jasno prikazan njihov financijski aspekt, odnosno šira ekonomska održivost i/ili mjerljivi društveni benefiti. Posebno će se vrednovati originalnost ideje te preciznost razrade plana realizacije. Svaki projekt može biti prijavljen u samo jednoj od navedenih kategorija. Prijavi se na link.
Ove godine radovi kojima se studenti prijavljuju na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj trebaju biti vezani uz jedan od tri tematska sklopa. Naime, za razliku od prve sezone, kada je bilo pet kategorija, ove će se godine primati studentski radovi u tri kategorije: Izvorno hrvatsko, Poduzetna Hrvatska i Inovativna Hrvatska.
Unutar kategorije Izvorno hrvatsko, od natjecatelja se očekuje da osmisle način na koji će plasirati postojeći hrvatski proizvod, svojom kreativnošću i idejama istaknuti njegove kvalitete ili jednostavno osmisliti potpuno novi proizvod i strategiju za što bolji uspjeh na lokalnom te inozemnim tržištima.
Poduzetna Hrvatska osmišljena je kao dio projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj, gdje će se predlagati konkretne poduzetničke ideje i projekti usmjereni razvoju održivih biznisa. Ti se prijedlozi mogu odnositi na otkrivanje novih tržišnih niša, ali i stvaranje novih poslovnih koncepata utemeljenih na već postojećim biznisima i poslovnim modelima. Neka od pitanja na koje bi se dobrim idejama moglo odgovoriti jesu: kako iskoristiti sve što trenutačno posjedujemo kao zemlja kako bi naša konkurentnost bila na višoj razini; kako zasnovati održiv biznis od nule; kako spojiti različite sektore i dijelove Hrvatske te iskoristiti pozitivno i kvalitetno što svaki sektor i regija nudi te kako stvoriti bolju i poduzetniju Hrvatsku.
Kategorija Inovativna Hrvatska podrazumijeva prezentiranje inovativnih ideja koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama. Takve bi ideje trebale pomoći i dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati njezin status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima.
Prema Pravilniku natječaja, postoje i diskvalifikacijske mjere. Ako jedan od članova tima ne odgovara navedenim propozicijama (status studenta i godine starosti – za što organizator ima pravo u svakom trenutku trajanja projekta zatražiti potvrdu), cijeli će tim biti diskvalificiran. Svi studenti suglasni su s objavama svojih projekata (sažetaka i opisa projekata) na platformama Poslovnog dnevnika, a ako ne žele javno izići s njima, također će biti diskvalificirani. Ako se utvrdi da je neki od projekta već bio ranije objavljen ili podložan ocjenjivanju od bilo kakve komisije ili stručnog tijela, kompletan će tim biti diskvalificiran.
Rok za predaju radova je 25. rujna 2016., nakon čega slijedi predselekcijska faza projekta.
U predselekcijskoj će se fazi provesti predžiriranje svih pristiglih radova i provjera zadovoljavaju li uvjete natječaja te biranje po tri najbolja rada u svakoj kategoriji. Predselekcijsku komisiju će činiti predstavnici Poslovnog dnevnika, akademske zajednice te stručnjaci iz specijalnih područja. Početkom studenog Poslovni dnevnik informirat će studente/timove koji su ušli u finale te s njima dogovoriti prezentacije uživo, koje će započeti 5. prosinca 2016., pred stručnom komisijom sastavljenom od predstavnika partnera, Poslovnog dnevnika te predstavnika resornih ministarstava, sveučilišnih profesora te strukovnih institucija. Svi će finalisti imati 15-minutno izlaganje svojih projekata, nakon čega slijede pitanja žirija te odabir pobjednika svake kategorije. Sredinom istog mjeseca, 16. prosinca 2016., održat će se završno događanje na kojem će se proglasiti pobjednici te dodijeliti nagrade unutar svake od tri navedene kategorije.
Nagradni fond sastoji se od 63.000 kuna koje će se podijeliti ravnomjerno na tri kategorije. Tri najbolja rada, po jedan unutar svakog pojedinog tematskog okvira, bit će nagrađen novčanim iznosom od 21.000 kuna na potrošačkoj kartici. Osim toga, sudionici će dobiti i priliku institucionalizirane demonstracije vlastitih znanja i sposobnosti zainteresiranim poslodavcima, kao i mogućnost za stjecanjem novih znanja iz segmenta projektnog menadžmenta. Sve navedeno omogućit će im tijekom trajanja projekta upravo Poslovni dnevnik u suradnji s partnerima.