Tunel Stupica na cesti Makarska - Vrgorac koji je privremeno otvoren za promet, gradi se bez projekta!
Gradnja Stupice počela je prije dva mjeseca kako bi se osposobila za promet cesta Makarska - Vrgorac koja je blokirana od listopada prošle godine zbog odrona. Tunel je nakon probijanja privremeno pušten u promet za turističke sezone, a njegova gradnja bit će nastavljena nakon ljeta. Iako je projekt za Stupicu izradio Institut građevinarstva Hrvatske Jure Radića, tunel se ne gradi po njemu jer je pri gradnji tunela došlo do brojnih izmjena.
Prepolovili cijenu
Stoga na Građevinskom fakultetu, doznajemo od upućenih, izrađuju novi projekt za Stupicu, čija je gradnja počela prije dva mjeseca, očito bez valjanog projekta. IGH je za projekt Stupice od Hrvatskih autocesta naplatio 941.000 kuna plus PDV. No, taj projekt nije baš bio upotrebljiv, kažu naši sugovornici upućeni u zbivanja u HC-u.
IGH-u trebalo je čak šest mjeseci da izradi projekt za Stupicu, a njegova prva varijanta bila je preskupa – čak 80 milijuna kuna. U HC-u su ipak taj iznos uspjeli sniziti na 47 milijuna kuna.
Iako u HC-u tvrde da se ne izrađuje novi projekt za Stupicu, nego da Građevinski fakultet samo revidira IGH-ov projekt, upućeni objašnjavaju da je zbog brojnih i značajnih promjena do kojih je došlo pri gradnji tunela, a koje odstupaju od IGH-ova projekta, u biti ta revizija izrada novog projekta.
Naime, pri probijanju tunela Stupica promijenjena je njegova dužina, trasa, načini zaštite. A to sve se pri običnoj reviziji projekta ne bi smjelo mijenjati, i te izmjene znače novi projekt.
HC i IGH su našli kompromisno rješenje da se izrada novog projekta za Stupicu provede kroz reviziju, kako bi šteta bila manja s obzirom na rokove i hitnost gradnje tog tunela na cesti Makarska - Vrgorac koja je blokirana zbog odrona koji se nije moglo ukloniti, pa je stoga HC krenuo u gradnju tunela.
Pri tome, ističu naši dobro upućeni izvori, IGH nije mogao, kao prije nekoliko godina, što je bilo uobičajeno, naplatiti i izradu novog projekta.
Samo ovlašteni revident
Sad je to prepušteno zagrebačkom Građevinskom fakultetu, i profesoru Mehi Saši Kovačeviću, koji je blizak s Jurom Radićem.
No, IGH je ipak naplatio oko milijun kuna od HC-a za projekt po kojem se na kraju tunel uopće ne gradi!
Prema IGH-ovu projektu, primjerice, dužina tunela trebala je biti 185 metara, a jučer probijen tunel dug je 230 metara!
Iako službeno tvrde da se tunel gradi po projektu IGH i da je Građevinski fakultet samo ovlašteni revident i recenzent tog projekta, u HC-u ipak priznaju da je tijekom radova i probijanja tunela bilo određenih izmjena s obzirom na to da je projekt zbog žurnosti građen uz manji obim istražnih radova nego što je to uobičajeno.
Iz IGH pak nije stigao nikakav odgovor na naše pitanje vezano uz projekt gradnje tunela Stupica.
Mislim da nam je bankrot nešto najperspektivnije čemu trebamo težit! Sve dok ne bankrotiramo,nitko neće imati političke volje rasčistit ovo klupko kriminala!