Šuvarova reforma nije povećala vjerojatnost da će učenici koji su pohađali takav reformirani program završiti srednju školu, ali je smanjila vjerojatnost da će steći fakultetsko obrazovanje. To je na temelju analize Šuvarove reforme zaključio asistent Ekonomskog instituta Ivan Žilić.
Prema njegovu istraživanju, reforma je na muškarce imala negativne, a na žene pozitivne učinke. Naime, nakon uvođenja reforme povećala se mogućnost da će dječaci završiti samo osnovnu školu jer su zbog prva dva pripremna razreda, koja su ista za sve, dječaci koji su željeli upisati strukovne programe češće odustajali od školovanja.
Za razliku od muškaraca, prema Žilićevoj analizi, Šuvarova reforma pozitivno se reflektirala na žene jer su, nakon nje, više završavale fakultete.
Na temelju Žilićeva istraživanja zaključuje se da reforme često imaju neočekivane i neželjene rezultate zbog čega, ističe se, treba biti oprezan s uvođenjem promjena čije se posljedice moraju predvidjeti.
U Hrvatskoj se često ne provodi nijedan oblik evaluacije raznih reformi i ne procjenjuju se na odgovarajući način svrsishodnost, a ni očekivani kratkoročni i dugoročni učinci promjena.
>>'Matematika između realnog i virtualnog': MIOC potiče suvremeni pristup poučavanju matematike
koje trolanje,zasto su samo "napredni" hrvati inplementirali "suvarusu",rezultat je vidljiv i opipljiv,suvar i njegovi istomisljenici su u naumu uspijeli