Prva faza radova na gradnji nove zgrade Osnovne škole za djecu s posebnim potrebama "Milan Amruš" u Slavonskom Brodu približava se kraju. To je jedina takva škola u ovom dijelu Slavonije, u koju dolaze i djeca iz drugih županija. Projekt nove školske zgrade škole vrijedan je 7,8 milijuna eura, a gradnju sufinanciraju Ministarstvo znanosti i obrazovanja s 85,7 posto sredstava, Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike s 9,18 posto te Brodsko-posavska županija s 5,12 posto. Grad Slavonski Brod osigurao je zemljište za novu školu u u Ulici Augustina Kažotića.
Nova škola nakon 48 godina
Nova školska zgrada s pratećim objektima, s površinom od 4500 kvadratnih metara za oko 250 učenika u jednoj smjeni, dat će izniman doprinos u neometanom odvijanju odgojno-obrazovnog procesa i psihosocijalne rehabilitacije učenika s teškoćama u primjerenijim prostornim uvjetima.
Ova škola specifična je po tome što je jedina u Brodsko-posavskoj županiji koju pohađaju isključivo djeca s teškoćama u razvoju, a uvjeti u staroj derutnoj zgradi bili su katastrofalni. Nastava se ondje desetljećima odvijala u neadekvatnom i neprimjerenom prostoru bez zadovoljavanja osnovnih pedagoških standarda. Sada će, nakon punih 48 godina nastave u "privremenom" smještaju, učenici napokon biti premješteni u novu zgradu. Trenutačno je ovo jedno od najvećih gradilišta u Slavonskom Brodu.
VEZANI ČLANCI:
– Plan je završiti sve vanjske radove do jeseni kako bismo se u kišnom dijelu godine mogli koncentrirati na unutarnje radove. Zasad se svi radovi odvijaju u skladu s postavljenim rokovima, pa se nadamo da će tako i ostati. U travnju 2025. godine objekt bi trebao biti u potpunosti završen i predan investitoru – rekao je Robert Flisar, pomoćnik glavnog inženjera na gradilištu.
Škola za djecu s teškoćama gradi se i u Čakovcu, a uskoro će biti pripremljen projekt za takvu školu u Krapinskim Toplicama. U Ministarstvu znanosti i obrazovanja navode kako je njihova ideja da svaka županija ima barem jednu takvu veliku i modernu i suvremenu školu, kako bi se najranjivijim skupinama osigurala najveća podrška. Slavonski Brod u tom je smislu izdvojen kao primjer dobre prakse
– Infrastrukturni radovi na izgradnji školske zgrade su samo beton i željezo. Vlada RH ulaže puno u organizaciju svega onoga što dolazi nakon obrazovanja ovih učenika za integraciju u društvo. Želimo da ta integracija bude što bezbolnija za njih i njihove obitelji te da što bolje osiguraju svoju egzistenciju – rekao je državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Stipe Mamić.
>>> FOTO Znate li koja je najduža rijeka u Hrvatskoj?
Učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju važnu i osjetljivu skupinu jer njihovo obrazovanje zahtijeva posebne pristupe i podršku kako bi im se omogućilo ostvarivanje punog potencijala. U tekućoj školskoj godini 2023./2024. nastavu u hrvatskim osnovnim školama pohađa 29.603 učenika s teškoćama u razvoju ili 6,57 posto od ukupno 450.756 učenika. Riječ je o djeci suočenoj s različitim izazovima u obrazovanju. Ovaj broj upućuje na znatnu prisutnost ovog segmenta populacije u obrazovnom sustavu. Unatoč tome, udio učenika s teškoćama u razvoju manji je nego u prošloj školskoj godini, kada je iznosio 7,45 posto od ukupnog broja učenika.
Po postotku u županijama, Međimurska je prva s ukupno 1238 ili 9,45 posto učenika s teškoćama. Na drugom je mjestu po zastupljenosti Bjelovarsko-bilogorska županija s 8,82 posto, a na trećem mjestu Krapinsko-zagorska županija sa 7,64 posto. Stoga ne čudi što se upravo u dvije od tri spomenute županije grade škole za djecu s teškoćama.
>>> FOTO Ovo su neobične vrste koje žive u Jadranu: Neke od njih jako su otrovne
Programska potpora
U ministarstvu navode kako se odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju temelji na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.
Pravilnikom o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju utvrđene su vrste teškoća na temelju kojih oni ostvaruju pravo na primjerene programe i oblike školovanja te primjerene oblike pomoći. Primjereni programi i oblici odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju ostvaruju se uz programsku i profesionalnu potporu te pedagoško-didaktičku prilagodbu.
Programska potpora obuhvaća različite vrste primjerenih programa odgoja i obrazovanja, dodatne odgojno-obrazovne i rehabilitacijske programe te privremene oblike odgoja i obrazovanja.
>>> VIDEO Zagrebački orkestar ZET-a u sklopu svoje "Glazbene kontrole" i Dana grada Zagreba svirao u tramvajima i po gradu