Tek 15-ak kilometara od Frankfurta, petog po veličini grada u Njemačkoj, smjestio se najveći grad na svijetu, barem kada je riječ o proizvodnji inzulina. Farmaceutska tvrtka Sanofi svakog dana u “gradu inzulina”, kako ga nazivaju, proizvede gotovo milijun olovaka s inzulinom za osobe koje boluju od dijabetesa, a potom ih izvozi u više od sto zemalja svijeta.
U strogo čuvani Tehnološki park ekskluzivno je ušao Večernji list da bismo iz prve ruke vidjeli kako funkcionira najveći pogon u svijetu za industrijsku proizvodnju hormona koji regulira razinu šećera u krvi.
Uložili milijardu eura
Posjetili smo postrojenje u kojem se u kontroliranim uvjetima proizvodi inzulin uz pomoć bakterije Escherichiae coli. Cijeli se proces sastoji od više kompleksnih koraka i zato je u potpunosti automatiziran i u njemu gotovo uopće ne sudjeluju ljudi. Visoko obrazovani djelatnici proces nadgledaju tek iz futurističke kontrolne sobe, a radi se 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini. Kada je inzulin proizveden, transportira se u drugi dio pogona u kojem se umeće u inzulinske olovke.
Tehnološki park u kojemu radi 7750 ljudi specifičan je baš po tome što se u njemu počinje od prvih koraka u proizvodnji, preko inicijalnih istraživanja pa sve do distribucije završnog farmaceutskog proizvoda.
– Ovo je jedinstveno mjesto u kojemu se može vidjeti cijeli proizvodni proces od kada smo 2007., osim inzulina, počeli proizvoditi i olovke za ubrizgavanje – kazao je Martin Siewer iz Sanofijeva Tehnološkog parka.
Dodao je da je u posljednjih deset godina proizvedeno više od dvije milijarde olovaka. U istom je razdoblju uloženo više od milijardu eura u pogon u kojemu se inzulin počeo proizvoditi još 1923. A s obzirom na povećane potrebe, traže se stalne inovacije.
– Kada smo počinjali s proizvodnjom, uspjeli smo ih proizvesti oko milijun u mjesec dana, a sada nam je rekord 1,8 milijuna olovaka u 24 sata – objasnio je Hanno Juhnkes iz odjela proizvodnje olovaka u kojem “rade” čak i roboti da bi proces bio što brži. Cijena robota, kaže, jednaka je onoj za nekoliko Ferrarija, ali se i više nego isplate.