Večernji TV

Turistički bum: U Jastrebarskom i na Plešivici sve veći broj kuća za odmor s pet zvjezdica

Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije
Foto: Večernji TV
1/7
28.03.2023.
u 15:17

Povećava nam se interes prema Jastrebarskom, odnosno Plešivici, gdje je sve veći broj kuća za odmor s pet zvjezdica, istaknula je Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije.

Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, gostovala je u studiju Večernjeg TV. Četiri godine na spomenutoj poziciji, a više od polovice njezina mandata zauzela je pandemija koronavirusa. Nije bilo lako u tim okolnostima održavati turistički tijek Zagrebačke županije. - Ključno je bilo krenuti dalje, razmišljati proaktivno i kreativno. i usmjeriti sve snage prema domaće tržištu. Jer ono što je nama tada bilo moguće bilo je odlazak u prirodi, zeleno, održivo, sve ono što Zagrebačka županija nudi. U tom kontekstu kreirali smo kampanje koje su bile usmjerene isključivo prema domaćem tržištu kako bismo oživjeli naše gospodarstvo i sve one dionike turizma u našoj županiji koji su ključni za rast ovog jednog segmenta. Vrlo je teško bilo uopće planirati i projicirati događanja, no kada gledamo s odmakom od par godina, vidimo kako je bilo ključno raditi, raditi nove kampanje i okrenuti se prema tržištu Zagreba, koje nam je glavno – rezimirala je direktorica Alilović, s kojom je razgovarala naša novinarka Lana Kovačević.

Na upit koliko su stanovnici Zagrebačke županije opće svjesni onoga što imaju na svome području, pogotovo kada govorimo o prirodi? - Lokalna zajednica ključna je za razvoj održivog turizma, ali bitno je osvijestiti sve naše stanovnike da u krugu od pola sata postoje ne samo prekrasna izletišta, poput Žumberka, nego i neiscrpno bogatstvo kulturne i nematerijalne baštine. Mi smo zelena destinacija za jedan divan i kratak odmor – odgovorila je.

Zagrebačka županija predstavila se nedavno na velikim europskim turističkim sajmovima, poput Berlina, Beča i Munchena, a ciljane su joj skupine bile strani turisti iz zemalja njemačkog govornog područja. Nijemcima i Austrijancima prikazana je ponuda aktivnog turizma, zelene i održive destinacije, enogastronomije, kako bi njihov boravak bio dulji, ali i ekonomski efikasniji prema iznajmljivačima, ugostiteljima i ostalim dionicima turizma u županiji. - Interes je bio veliki, osobito u Bavarskoj i Munchenu – zadovoljna je Alilović. Što se samog predstavljanja na sajmovima tiče, pojasnila je kako je sajam u Munchenu iskazivao interes prema kamping destinaciji, dok su se u Beču su se orijentirali prema vinskom turizmu.

Ulazak Hrvatske u Schengen, dodala je, donio je benefite koje treba iskoristiti. - Opipljivo i plastično prikazano, za sam odlazak u Munchen potrebno je pet sati automobilom iz Zagrebačke županije. Gost iz Bavarske će bez ikakvog zastoja sada proći taj put. Nama je želja da iskoristimo taj trenutak ulaska u eurozonu i schengenski prosto jer gost na kontinentu troši preko 143 eura dnevno, što je velika brojka spram morske destinacije. Uvijek naglašavamo da nam more donosi 93 posto BDP-a, što je značajan element u cjelokupnom gospodarstvu. No, kada govorimo o kontinentu, ključ je kvaliteta, jer će ona privući i domaće i strane turiste – ističe direktorica.

Turistima u Zagrebačkoj županiji najatraktivniji su gradovi s najviše hotela, a to je Velika Gorica. - S druge strane, povećava nam se interes prema Jastrebarskom, odnosno Plešivici, gdje je sve veći broj kuća za odmor s pet zvjezdica, što znači da individualni pristup prema gostu, koji traži potpunu uslugu i visokokvalitetnu destinaciju, je ono što će privući turiste. Enogastronomija na Plešivici podigla se otvaranjem Fine Dining Restorana Korak, dok je na području Svete Nedelje kamp Zagreb, koji je veliki hvatač pažnje svih turista željnih aktivnog odmora u prirodi. Tu je i divan Samobor, biser naše županije – navela je.

Zagrebačka se županija može pohvaliti, istaknula je, i brojnim vrhunskih vinarima. Broji ih preko 65, a od kojih njih 35 proizvodi isključivo pjenušava vina, koja su prepoznata i u svijetu i "bilježe veliki porast proizvodnje, pa i kupnje, kao i cijene". Mamac za turiste su i manifestacije, a direktorica Alilović izdvojila je utrku Spartanac, koja će se ove godine prvi put održati u Hrvatskoj. - Riječ je o adrenalinskom sportu koji će privući mnoštvo mladih gostiju - kazala je naša sugovornica, koja očekuje povećanje turističkih brojki za deset posto ove godine.

A što je ono što domaći gosti nikako ne smiju propustiti pri posjetu ovom području? - Bit ću subjektivna pa ću ih uputiti na lov na tartufe u Turopoljskom lugu, kao i da te tartufe kasnije kušaju u restoranima Zagrebačke županije – zaključila je.

Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije
1/5

Komentara 1

WA
wannabenovinari
12:06 30.03.2023.

Kako nam more donosi 93% BDP-a? Jel netko pročitao taj tekst prije objave?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije