Hvala vam što ste me ugostili u ovom divnom ambijentu i molim vas da podržavate organizatore, jer oni to zaslužuju – poručio je svjetski priznati gitarist Miroslav Tadić karlovačkoj publici nakon završetka koncerta na starom gradu Dubovcu.
Gostovao je na Sedmom međunarodnom etno-jazz festivalu, koji organizira Udruga za poticanje kulture Orpheus iz Karlovca, i dvosatnim nastupom oduševio sve.
Ovacije publike
Na trenutke publika je ovacijama pozdravljala Tadićeve improvizacije za izvedbe, a naposljetku ga je sa scene ispratila snažnim aplauzom. Gitarist koji živi u Los Angelesu posvetio je svoje stvaralaštvo istraživanju i obradi etnološke glazbene baštine Balkana, a ponajviše makedonskih pjesama.
– Još kao student zainteresirao sam se za folklor. Pokušavam napraviti sintezu između različitih stilova. Svirao sam klasičnu glazbu, free jazz, radio sam samostalno ili u suradnji s autentičnim glazbenicima – predstavio se Karlovčanima koji su prisustvovali njegovoj radionici u sklopu festivala.
Upravo je Tadić inzistirao da je održi, kaže Goran Ilić, organizator festivala, ne bi li se i tako predstavio te čuo što drugi misle o njegovoj glazbi.
– Ako čujete pjesmu koja vam se sviđa, a da je utemeljena na folkloru, idite na izvor toga, vratite se tamo odakle smo mi počeli. Znanje dolazi od slušanja svih tih pjesama. Nešto uzimamo od toga, a nešto svoje dajemo – savjetuje Tadić, koji je ove godine izdao novi, samostalni album.
Naslovnu pjesmu albuma Mirina napisao je sam, ali većinom su zastupljene obrade raznih pjesama, od narodnih do Šarla akrobate. Tadić je instrumentalist, a Lidija Bajuk, koja je na starom gradu održala koncert dan kasnije, godinama istražuje stare hrvatske narodne napjeve. Odličan vokal, praćen gitarom, ali i širokim znanjem o baštini koju obrađuje, obradovalo je okupljene. Lidija Bajuk je zaposlena na Institutu za etnologiju i folkloristiku pa je njezino istraživanje baštine ne samo umjetničko, nego i znanstveno. To je pokazala i na radionici prije koncerta o mitološkim motivima u narodnim pjesmama.
Presudna pjesmarica
– Imala sam sreću što sam 1989. godine nastupala prije Joan Baez u Zagrebu. Nakon koncerta mi je dala svoju pjesmaricu. Ona je obrađivala već zaboravljene škotske, engleske i irske narodne pjesme, a ja sam odlučila istražiti hrvatske – objašnjava Lidija Bajuk.
Koncertni dio festivala zaključili su nizozemska jazz pjevačica Denise Jannah te Ilić i Astrid Kuljanić.