Cehovi taksi prijevoznika Zagreba, Splita, Dubrovnika i Kaštela u petak u osvrtu na izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu poručuju da je Vlada svjesno propustila urediti taksi tržište i, kako kažu, kaos koji su izazvale nedovoljno promišljene izmjene zakona iz 2018. godine.
Tvrde da bi njihovi prijedlozi "postojeće malverzacije i anomalije svele na minimum", a država bi bolje mogla pratiti sva taksi vozila, a lokalna samouprava imala bi bolju kontrolu prijevoznika na svom području.
"Umjesto toga, ostalo je problematično postojeće stanje prema kojem na jednoj dozvoli možete imati na stotine vozila, što rezultira poreznim malverzacijama i kaosom na tržištu", kažu taksisti.
Zbog toga smatraju kako je djelatnost taksi prijevoza u Hrvatskoj najneuređenija u cijeloj Europskoj uniji.
"Zašto ministar prometa Oleg Butković, kad ne želi slušati naše prijedloge, jednostavno ne uzme primjere dobre prakse iz drugih zemalja i prepiše ih. Umjesto toga, on nas koji nemamo nikakve veze s politikom optužuje za politikantstvo, tvrdi da tražimo ukidanje liberalizacije, što je potpuna neistina", kažu taksisti.
Dodaju kako nije ukidanje liberalizacije ako svatko u vozilu mora imati originalnu dozvolu, lokalna samouprava određuje cijenu dozvole, a vozač koji upravlja vozilom je prijavljen na puno radno vrijeme.
"Ministar Butković zaboravlja da su na e-savjetovanju svoje prijedloge za unapređenje zakona uputili i svi veći primorski gradovi i sve državne udruge koje okupljaju najveći broj prijevoznika. Zašto ih je sve ignorirao, zašto ignorira očite probleme u svom sektoru, koga štiti?", pitaju taksi prijevoznici.
Upozoravaju da je teško kontrolirati tržište ako se ne zna tko je sve na njemu, problem je i s ubiranjem poreza i doprinosa ako se ne zna tko sve vozi taksi, a tu je i pitanje sigurnosti.
"To su sve otvorena pitanja na koja i dalje ne dobivamo odgovor, ali dobivamo lažne optužbe da politiziramo. Nećemo pokleknuti i odustati od uređenja djelatnosti i općenito prijevoza, jer su vidljivi problemi i u drugim sektorima prijevoza, što je očit dokaz da ministar Butković ne radi svoj posao, i što je najgore, uopće ga ne zanimaju problemi u njegovom sektoru", zaključuju predstavnici Cehova taksi prijevoznika Zagreba, Splita, Dubrovnika i Kaštela.
Nema se što regulirati tržište taxi prjevoza. To je kao i svaka usluga podložna zakonima ponude i potražnje.Rregistriraš tvrtku, napraviš fiskalizaciju i imaš auto mlađi od 7 godina i možeš taksirati.I kontrolira te Državni inspektorat i Porezna uprava. Ovi koji zagovaraju"regulaciju" tržišta zapravo žele monopol i da sa jednom vožnjom dnevno ostvaruju ogromne prihode. A dok ćekaju onoga tko će platiti tu strašno skupu vožnju igraju šah na taxi stajalištu. Srećom ta vremena su iza nas.