Talijansko ministarstvo turizma postalo je predmet ismijavanja nakon što je u promidžbenom videu namijenjenom turistima da posjete Italiju objavilo snimke ljudi u Sloveniju koji, naravno, piju slovensko vino. Video, dio kampanje vrijedne devet milijuna eura koju je osmislila tvrtka za komunikacije Armando Testa, našao se na tapeti kritičara i ljudi na društvenim mrežama te uvelike ismijavan i prije nego se saznalo da je dio promidžbenog materijala sniman u inozemstvu.
Naslovljen "Open to Meraviglia", u videu se koristi kompjutorizirana 'influenserska' verzija Venere, simbola talijanske umjetnosti, kao što je prikazano u remek djelu renesansnog majstora Sandra Botticellija "Rođenje Venere". Puno modernija "Venera" ima mini suknju i jede pizzu dok predstavlja neka od najvećih turističkih atrakcija, poput rimskog Koloseuma ili katedrale u Firenci.
Povjesničar umjetnosti Tomaso Montanari je promidžbenu kampanju nazvao "grotesknom" i "bestidnim trošenjem novca", a korisnici društvenih mreža zasuli su video pogrdnim i posprdnim komentarima.
No, da stvar bude još bolja, tj. gora, u jednom dijelu prikazana je skupina mladih na suncem obasjanoj terasi koji pijuckaju vino, kao idiličnu i tipičnu talijansku scenu.
Oštrom oku gledatelja, međutim, nije promaklo da je scena snimljena kod Kopra, u Primorskoj regiji blizu talijanske granice, a da boca vina na stolu ima naljepnicu vinarije Vinakoper.
Tvrtka Armando Testa nije bila dostupna za komentar. Ministrica turizma je kritičare videa nazvala "snobovima", dodajući da se prikazom Venere kao "influenserice" nastojalo privući mlade ljude.
VIDEO Spektakularan prizor za blagdan Svetog Marka: Venecijanci formirali divovski pupoljak na glavnom gradskom trgu
ali ovo je istina: "ono što mi Talijani najbolje znamo je diviti se i zadiviti druge"