Na komandnom mostu tankera Pomer vezanog u trećemajskoj opremnoj luci predsjednik uprave 3. maja Edi Kučan i direktor Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić potpisali su danas primopredajnu dokumentaciju broda koji su riječki brodograditelji izgradili za Puljane, a oko čije su isporuke naručitelj i brodogradilište pregovarali četiri mjeseca sporeći se oko njegove cijene i načina plaćanja.
Tanker je, kazao je D. Pavletić, isplaćen u cijelosti po cijeni koju je utvrdila brokerska kuća Larson, no iako ni danas nije rečeno koja je na kraju cijena broda dogovorena, navodno je riječ o iznosu od 36,8 milijuna dolara. Pavletić je kazao da su dogovorom zaštićeni interesi obiju strana, no napomenuo i da je isporukom broda četiri mjeseca nakon dogovorenog roka kompanija pretrpjela štetu.
Govoreći o manjku ugovora za gradnju brodova u hrvatskim brodogradilištima, Pavletić je istaknuo nužnost da ti ugovori budu uvjetima jednaki onima u razvijenijim zemljama, što podrazumijeva mogućnost urednog financiranja gradnje uz povoljne kamatne stope, od po jedan do dva posto.
Od Uljanik plovidbe naručeno je još pet brodova u hrvatskim brodogradilištima, i to četiri u pulskom Uljaniku i jedan u 3. maju, tanker jednak Pomeru čija je gradnja ugovorena početkom 2009. godine. Tada je ugovorena i gradnja dva tankera za Tankersku plovidbu iz Zadra. Prvi od njih, brod Velebit, kazao je E. Kučan, Zadranima će biti isporučen u travnju. Kapaciteti brodogradilišta, nastavio je, popunjeni su do ožujka 2012. godine, a u ovome trenutku čeka se potvrda švedskog naručitelja za gradnju dvaju asfalt-tankera. Trećemajci iz Bruxellesa, gdje se ocjenjuje predloženi plan restrukturiranja riječkog škvera, očekuju dobre vijesti.