Roditelji i terapeuti koji rade s djecom s posebnim potrebama besplatno mogu na zagrebačkom Fakultetu elektronike i računarstva doći s tablet uređajem i preuzeti aplikacije namijenjene djeci.
U slučaju autizma
Tri zanimljive i korisne aplikacije za iPad rezultat su projekta Sveučilišta u Zagrebu, u kojem su uz FER sudjelovali i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet (ERF), Grafički fakultet (GF) i Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta.
Prva je aplikacija komunikator koji omogućava djeci da komuniciraju s okolinom (npr. autistična djeca) ili da se pomoću nje obavljaju logopedski tretmani. Druga se aplikacija zove matematički vrtuljak, a riječ je o početnoj matematici (brojenje, skupovi, zbrajanje, oduzimanje...) za djecu sa složenim komunikacijskim potrebama. Treća aplikacija, e-galerija, omogućava djeci slaganje priče.
– Terapeut ili roditelj učita neke fotografije ili slike, koje dijete potom slaže redoslijedom po fabuli, dakle, dijete kroz tu aplikaciju razvija vještinu slaganja i govora, i ona se također koristi u terapijske svrhe. Uoči izrade aplikacija konzultirali smo se s nekim roditeljskim udrugama i one su iznijele potrebe odnosno što bi bilo korisno – pojašnjava doc. dr. sc. Željka Car s FER-a, voditeljica projekta.
Tablet, što je to?
Aplikacije se već primjenjuju u Centru za rehabilitaciju pri Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, a u fazi su evaluacije, koja će do sredine studenoga iznjedriti konačne detalje za usavršavanje.
Golem se novac nerijetko troši za slična rješenja iz inozemstva, međutim, ovaj je projekt pokazao da domaća pamet radi na dobrobit onih kojima pomoć treba. Tim s četiri fakulteta dvije je godine volontirao, a posljednju, treću, odradio u sklopu jednogodišnjeg projekta koji je financirao Fond za razvoj Sveučilišta u Zagrebu, a u sklopu programa "Zajedno". Projekt se potkraj godine zatvara, pa se tim dr. Car javio na IPA natječaj za regionalni razvoj kako bi nastavio i proširio istraživanja i usavršio nove aplikacije, s ciljem da one krajnjim korisnicima uvijek budu besplatne. Žele organizirati i radionice, kako bi se svi znali služiti tablet uređajima u terapeutske i edukativne svrhe, da se ne dogodi kao u slučaju koji se prepričava, da su u jednoj donaciji tableti ostali neotvoreni jer primatelji nisu znali što bi s njima.