Željko Tomašić prije tri je godine osnovao Regionalnu organizaciju za zaštitu potrošača koja je brinula o pravima potrošača u pet županija. Postali su najaktivnija organizacija, a Željko simbol borbe za prava potrošača. S početkom tjedna, zbog privatnih obveza, povukao se s mjesta predsjednika i zadržao samo posao tajnika u nacionalnoj udruzi Potrošač.
VL: S kojim ste se problemima u Karlovcu najviše borili?
Ž. Tomašić: Od početka prevladavaju problemi s javnim uslugama. Izborili smo se, i to je kasnije postala zakonska obveza svima, da Inkasator više ne naplaćuje opomene. S Vodovodom smo imali najbolju suradnji, tako da potrošači uz račune znaju dobivati i obavijesti od tvrtke.
Bilo je problema i s naplatom odvoza otpada, no najveći su problemi svakako bili u toplinarstvu. S Toplanom u stečaju i aktualnom, a niti jednog problema ne bi bilo da su postojali ugovorni odnosi između tvrtke i građana, te da monopolistička tvrtka nije radila probleme oko odvajanja iz sustava na koje svatko ima pravo.
VL: U početku ste bili sami u borbi za prava potrošača
Ž. Tomašić: Bilo je dana kada sam dnevno imao 30-tak poziva iz čitave Hrvatske, uglavnom na temu javnih usluga, od parkiranja, problema s vodom, do drugih problema. No, kako smo dobijali sudske tužbe, ubrzo smo postali ‘popularni’, pa nas zovu iz čitave Hrvatske.
VL: S čime će se nasljednica morati boriti?
Ž. Tomašić: Marija Perušić, koja sada vodi ROZP, više će posla imati s trgovačkim lancima koji varaju kupce; od varanja na težini proizvoda, preko sumnjive kvalitete, sastava i porijekla namirnica koje prodaju kupcima. Tome moramo stati na kraj, a ja ću pomagati s nacionalne razine.
Naime, imamo dobre zakone koji odnos kupca i trgovca reguliraju, no on se uvijek ne poštuje.
VL: Što ste trebali, a niste u tri godine napravili?
Ž. Tomašić: Nisam osnovao Udruge za zaštitu potrošača u svim gradovima županije. Postoje samo u Karlovcu i Dugoj Resi.