INTERVJU

Tomislav Brajević, direktor nabave METRO-a: „Pokazali smo se kao vjeran partner u izazovnim vremenima, i svojim kupcima olakšali poslovanje“

METRO Hrvatska
Foto: Igor Kralj/Pixsell
1/5
13.10.2023.
u 08:00

U vrijeme inflacije i divljanja cijena tvrtka METRO je pronašla načina kako da svojim kupcima izađe ususret i bude im vjeran partner koji rješava važne stavke poslovanja – kvalitetnu nabavu sa stabilnim i povoljnim cijenama.

Vjerni kupci najbolja su referenca za kvalitetu usluge i ponude, a tvrtka METRO, koja u Hrvatskoj posluje već više od dvadeset godina, širenjem svoje poslovne mreže i inovativnim idejama, kako u nabavi tako i prodaji, potvrđuje svoju lidersku poziciju na tržištu. Danas tvrtka uspješno posluje u ukupno deset veleprodajnih centara – u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku, Puli, Varaždinu, Poreču i Dubrovniku, a pozicionirala se i kao lider na HoReCa tržištu. Među prvim je trgovačkim lancima, koji je izašao ususret svojim klijentima kad je riječ o zamrzavanju cijena usred inflacije, što su svojim programom „Naše profi cijene za vaš profit“ i dokazali, a cijene su spustili i prije Vladine odluke o njihovu zamrzavanju.

O poslovnim strategijama tvrtke METRO, ali i o svim promjenama koje su pokazale i dokazale da je METRO partner na kojeg mogu računati i mali trgovci, ugostitelji, mala i srednja poduzeća, sve vrste ureda, tvrtki i institucija, kao i samozaposleni profesionalci, razgovarali smo s Tomislavom Brajevićem, direktorom nabave i ponude suhe hrane u ovoj renomiranoj tvrtki.

Na koji način je METRO posto jedan od najvažnijih dobavljača HoReCa tržišta? Što vas je pozicioniralo tako visoko?

– METRO posluje na hrvatskom tržištu već više od dvadeset godina i tijekom tog razdoblja prošli smo veliku transformaciju kojom smo od klasičnog veletrgovca s „cash & carry“ pristupom postali pravi partner našim kupcima, i to na više kanala prodaje. Podržavamo svoje kupce u svim fazama njihova poslovanja. Pomažemo im u pokretanju posla, dajemo im inspiraciju i savjetovanje u određivanju ponude, a podržavamo ih i u digitalizaciji.

Turizam je važna grana hrvatskog gospodarstva i sasvim nam je logično bilo usmjeriti značajan fokus upravo na HoReCa sektor. Tu je prepoznata prilika za zajednički rast nas i naših kupaca.

Čime ste zaslužili povjerenje klijenata koji se bave turizmom i ugostiteljstvom? Na koji im način olakšavate poslovanje?
– Naši kupci dolaze i cijelog ugostiteljskog sektora – od fine dining restorana s MICHELINOVIM zvjezdicama, velikih hotelskih lanaca, preko konoba, street food restorana pa sve do tradicionalnih restorana i malih kvartovskih kafića. METRO je preferirani partner HoReCa sektoru jer pruža profesionalnu podršku koju oni trebaju i zaslužuju. To uključuje i razvoj proizvoda i usluga baš za taj sektor. Standardi kvalitete su nam prvi prioritet i kroz privatnu marku omogućujemo profesionalnim kupcima vrhunsku kvalitetu proizvoda u pakiranjima za profesionalce, i to po najpovoljnijim cijenama. Nastavljamo razvijati METRO dostavu za ugostitelje kojom osiguravamo širok odabir profesionalnih proizvoda, od ultra svježe hrane do neprehrambenih proizvoda. Ugostiteljima olakšavamo svakodnevno poslovanje jer se mogu pouzdati u našu dostavu te posvetiti se sebi i svojim gostima.

Foto: Igor Kralj/Pixsell

Što o tome govore brojke, koliko među klijentima imate ugostitelja ? I koliko godina METRO gradi svoju mrežu klijenata iz turističke branše?
– Izuzetno smo sretni što je u nama dobrog partnera prepoznalo gotovo 24 tisuće hotela, restorana i catering servisa. U METRO-u kupuje 95% tog sektora i mi svojim klijentima osiguravamo gotovo trećinu njihovih potreba. Ponosni smo na naše partnerske odnose, koji traju već godinama koji su utemeljeni na našim ostvarenim obećanjima – prilagođen asortiman, konkurentne cijene, jednostavnost naručivanja, brza i fleksibilna dostava, zajamčena dostupnost proizvoda, njihova svježina i sigurnost te osobni odnos sa svakim našim kupcem.

Kakve su vaše smjernice razvoja poslovanja, kojima odskačete od ostalih dobavljača u Hrvatskoj?
– Odnosi s kupcima, odnosno osobni pristup, ono je što nas čini posebnima, kao i digitalna (DISH) rješenja, te naši zaposlenici koji su im uvijek na raspolaganju. Stalan rad na razvoju i širenju ponude je ono što radimo upravo s našim kupcima i uvažavamo njihove želje i očekivanja. Mnogi od artikala, koji donedavno nisu bili u ponudi, sada su dostupni, zahvaljujući takvom odnosu s našim kupcima te našem sjajnom prodajnom i nabavnom timu. Možemo predviđati trendove i zato smo ispred konkurencije. Ujedno, međunarodna mreža kojom METRO raspolaže velik je izvor inspiracije za nova rješenja i, zahvaljujući svemu tome, predvodnici smo novih stvari koji donose korist nama, a još više našim partnerima.

Foto: Igor Kralj/Pixsell

Kako gledate na odluku Vlade o zamrzavanju cijena nekih proizvoda i koji su bili vaši koraci u provođenju ove politike? Gledate li na to kao na gubitak u poslovanju ili kao još šire otvaranje tržišta?
– I mali i nezavisni trgovci, kao i poduzetnici u HoReCa sektoru, naši su partneri, a partneri si pružaju podršku u suočavanju s izazovima. Početkom godine predstavili smo program „Naše profi cijene za vaš profit“, novu politiku cijena kojom štitimo profit svojih profesionalnih kupaca. Ponudili smo im dobar odgovor na inflatorne izazove s kojima se susreću. Temelj „Profi cijena“ su stabilne i niže cijene, koje vrijede 365 dana, čime kupci imaju stabilnost u svojim troškovima, a zadovoljni smo i mi i naši dobavljači. Ove nove mjere vidimo kao potvrdu ispravnosti našeg razmišljanja jer smo slično i sami odlučili početkom godine.

Na koliko proizvoda kupci mogu očekivati sniženja kad je riječ o maloprodaji? I jesu li to samo oni na Vladinom popisu?
– U „Profi cijene“ prije nekoliko dana smo dodali još 1050 proizvoda te sada imamo gotovo 3000 proizvoda iz gotovo cijelog asortimana – od METRO robnih marki do proizvoda domaćih i svjetskih brendova. Sretni smo što su i naši dobavljači prepoznali vrijednost sudjelovanja u ovom programu, podržali nas i time napravili velik korak prema ostvarenju zajedničkih ciljeva – većoj stabilnosti cijena i boljoj konkurentnosti kupaca na tržištu te postizanju distribucije njihovih proizvoda još većem broju kupaca. Dobrobit nižih cijena nemaju samo naši veleprodajni kupci nego i oni koji kupuju u maloprodaji.

Kojim ste se kriterijima vodili kod izbora proizvoda kojima ćete sniziti cijene? 
– U program „Profi cijena“ namijenjen našim profesionalnim kupcima ulaze oni proizvodi koji su im potrebni u većim količinama ili pakiranjima. Na neki način smo time i potvrdili svoje veleprodajne osnove, a ostvareni rezultati nam ukazuju na ispravnost odluke o uvođenju programa jer su ti proizvodi zabilježili rast prodaje od gotovo 40%. Kupci nam govore kako smo im omogućili lakše planiranje kupnje jer više ne moraju pratiti popuste i razne akcije i onda napuniti svoja skladišta proizvodima koji im možda u tom trenutku ne trebaju, ali im je cijena bila povoljna. Smanjili smo im logističke troškove te maksimalno, koliko je moguće u ovo izazovno vrijeme, omogućili predvidljivost i stabilnost.

Planirate li povećavati i broj proizvoda sa sniženim cijenama za maloprodaju?
– Naravno. Naši dobavljači su nam potvrdili kako možemo računati na znatno povećanje broja proizvoda u programu „Naše profi cijene za vaš profit“. Mnogi dobavljači čiji proizvodi još nisu dio „Profi cijena“ žele se priključiti ovom programu.

Vaša politika ide u smjeru suradnje s lokalnim proizvođačima. S koliko njih surađujete i u kojim segmentima proizvoda?
– Lokalni dobavljači strateški su fokus METRO-a. Time podržavamo domaću proizvodnju i ujedno nudimo kvalitetne proizvode od domaćih sirovina, uzgojene ili prerađene prema domaćoj tradiciji ili recepturi u kategorijama proizvoda gdje je moguće. U više od dvadeset godina poslovanja na hrvatskom tržištu imali smo brojne primjere kada su hrvatski proizvođači putem METRO-a našli svoj put prema globalnom tržištu i našli se na policama diljem Europe.

Foto: Igor Kralj/Pixsell

Jesu li oni objedinjeni u vašu marku METRO? Imate li kriterije kod odabira lokalnih proizvođača i koji su to kriteriji?
– Neki su svoje proizvode plasirali unutar METRO robnih marki, a neki pod vlastitim brendom. Nama je važna kvaliteta i dostupnost te interes naših kupaca. Primjerice, ugostitelji žele svježe namirnice i zato nam se prodaja tog segmenta povećala za oko 50%. Svježina i kvaliteta je ono što su željeli, a naš je odgovor bio dodatno povećanje suradnje s lokalnim dobavljačima. Upravo zato je danas gotovo 70% naših dobavljača svježeg voća i povrća iz Hrvatske, a udio hrvatskih proizvoda u METRO-ovoj vlastitoj robnoj je sada oko 50% i nastavlja rasti.

Kada govorimo o vašem vlastitom brendu METRO, koje vrste proizvoda pokriva? I je li samo riječ o cjenovno pogodnijim proizvodima jer često zbog nižih cijena, kupci sumnjaju u kvalitetu?
– METRO robne marke u svim kategorijama imaju trenutno oko 3300 artikala. Od ukupno osam vlastitih robnih marki najviše očekujemo od svojih vodećih brendova METRO Chef, METRO Professional i METRO Premium. To su inovativni proizvodi visoke razine kvalitete koji su u potpunosti prilagođeni profesionalnim potrebama naših Horeca kupaca. S druge strane, naš Aro brand svi prepoznaju i povezuju ga s METRO ponudom za trgovce. Ovaj je brand, zbog velikog broja artikala po povoljnim cijenama, ali i pod strogim nadzorom kvalitete, i kao takav je prvi izbor naših kupaca trgovaca.

Sadržaj nastao u suradnji s METRO Hrvatska

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije