Poplave uz još nezaštićeni dio rijeke Mure i jezera, potresi, suše, toplinski valovi, tuče, tehničke katastrofe i velike nesreće... Na sve to Međimurci moraju biti pripravni prema procjeni ugroženosti Međimurja, koju je izradila ovlaštena tvrtka NW-wind.
O razmjerima šteta od tuče, oborina, nevremena i suše dovoljno govori podatak da su od 2000. godine do danas te elementarne nepogode Međimuju nanijele 986 milijuna kuna štete! Najveću je izazvala suša, koja je poljoprivrednicima uzela 554 milijuna kuna. Tuča je nanijela 258 milijuna kuna štete, mraz 94, a za ostalo je krivo olujno nevrijeme i prekomjerne oborine. Posljednji tjedni pokazali su da i rijeke znaju pokazati ćud.
– Mura ugrožava područje općine Sveti Martin na Muri, Murskog Središća i općina Podturen, Dekanovec, Domašinec, Goričan, Kotoriba i Donja Dubrava. Nakon gradnje Hidroelektrane Varaždin, HE Čakovec i HE Dubrava, opasnost od izlijevanja rijeke Drave svedena je na najmanju moguću mjeru, ali tu je nova opasnost od velike količine vode u hidroakumulacijama – ističe Ferid Kašmo, zaposlenik Državnog ureda za zaštitu i spašavanje.
Nedavno je u Oporovcu zavladala panika jer su neki mještani posumnjali da je oštećen nasip. Srećom, to su bile samo oborinske vode.
Kada bi se nasip oštetio, u zoni rušenja vodenog vala našla bi se uz Oprovec naselja Cirkovljan, Draškovec i Donji Mihaljevec, za pola sata voda bi došla do Svete Marije, a za sat i do Donjeg Vidovca. Za sve tri hidroelektrane predviđa se širenje poplavnog vala na dvadesetak kilometara. Potresi se, veli Ferid Kašmo, ne mogu predvidjeti.
– Prema privremenoj seizmičkoj karti Međimursku županiju mogli bi ugroziti potresi jačine od šest do osam stupnjeva po Mercallijevoj ljestvici. Oni ne bi trebali izazvati veća rušenja ni prouzročiti ljudske žrtve – kaže.
Velika opasnost prijeti od nesreća u cestovnom i željezničkom prometu prilikom prijevoza opasnih tvari.
Prijevoz opasnih tvari može se organizirati na autocesti, no dopušten je i na ostalim cestama za opskrbu tvrtki i benzinskih postaja. Uz gorivo najveća opasnost prijeti od prijevoza klora i amonijaka trima čakovečkim tvrtkama. Stručnjaci Hrvatskih željeznica izradili su operativni plan intervencija, a prema njima, najveća opasnost u željezničkom prometu prijeti od eksplozije vagona s plinom i loživim uljem, s dometom učinka eksplozije do 300 metara. Opasnost od većih epidemija zaraznih bolesti je mala, a isto vrijedi i za biljke. Veterinarska služba je dobro organizirana, no u posljednje vrijeme bilo je pošasti – zarazilo se 1500 svinja svinjskom kugom.