Ustavni sud je jučer objavio odluku o odbijanju ustavne tužbe Josipa Perkovića, donesenu u petak, koja je zanimljiva s obzirom na to da je "visoki izvor iz Vlade" tvrdio da su suci Vrhovnog i Županijskog suda u Zagrebu donijeli nezakonitu odluku pogrešno tumačeći zakon. Ustavni sud ističe da nije nadležan za tumačenje zakonskih normi u primjeni na konkretne slučajeve, a ni za kontrolu zakonitosti sudskih odluka. To je posao redovnih sudova, a Ustavni sud to nije. Time je podcrtana neovisnost sudbene vlasti.
Izričito se navodi: "Ustavni sud ne može ulaziti u zakonsko tumačenje odredaba mjerodavnog domaćeg prava o zastari kaznenog progona, a posebice ne u činjenična pitanja o tome kada je zastara kaznenog progona podnositelja u Republici Hrvatskoj počela teći, odnosno u pravna pitanja o tome od kojeg se trenutka zastara mora računati, je li u konkretnom slučaju nastupila, ima li relativni ili apsolutni karakter, i sl. To je zadaća sudova na čelu s Vrhovnim sudom RH kao najvišim sudom u zemlji, kojemu je ustavna zadaća da osigurava jedinstvenu primjenu prava i ravnopravnost svih u njegovoj primjeni".
Ustavni sud bi mogao ispitivati odluku o predaji samo ako je "flagrantno i očito arbitrarna". A sporne zakonske odredbe o europskom uhidbenom nalogu i zastari sudovi su tumačili na način "koji pridonosi ostvarenju načela uzajamnog priznanja sudskih odluka država članica EU-a". I Sud EU u siječnju 2013. (slučaj Radu) obrazlaže da je Okvirna odluka o EUN-u ustanovila pojednostavljeni i učinkovitiji sustav predaje osumnjičenih ili optuženih kako bi Europska unija postala prostor slobode, sigurnosti i pravde. Mehanizam EUN-a temelji se na visokoj razini povjerenja između država članica.
Odlučujući o predaji naših državljana sudovi ne odlučuju o njihovoj krivnji ili kazni pa se te odluke mogu preispitivati samo u odnosu na vrlo uzak opseg mogućih povreda koje se tiču isključivo ustavnih prava. Ustavni sud može ispitati prijeti li osobi mučenje, nečovječno ili ponižavajuće postupanje u zemlji koja traži izručenje ili postoji li stvarni rizik "flagrantne uskrate pravičnog suđenja" što sud EU u 22-godišnjoj praksi od postavljanja tog kriterija nije utvrdio.
Ustavni sud navodi da je od Ministarstva unutarnjih poslova zatražio i dobio informaciju o tijeku predaje Perkovića Njemačkoj, što je očito utjecalo na brzinu i način postupanja Ustavnog suda, koji je prvi put donesenu odluku naknadno obrazložio.
Sad će "visoki izvor iz vlade" citirati svog velikog vođu: Ne priznajem ni jedan sud osim suda partije .