Split već godinama niže turističke uspjehe. U 2014. zabilježena su 1,111.379 noćenja, što je porast u odnosu na lani od vrtoglavih 22 posto. Zato je vrlo neugodno odjeknulo istraživanje u kojemu su tajni turisti zamjerili Splićanima – neuljudnost. Naime, trgovci u ne pozdravljaju niti se osmjehuju, opći je dojam loš, a osobito su nisko ocijenili usluge u pošti.
– Ono što je ocjena tajnog gosta pokazala jest da još uvijek ne postoji dovoljna svijest o uključenosti turizma u sve grane gospodarstva te svijest o snažnom utjecaju turizma na razvoj cijele lokalne zajednice. Ova ocjena treba poslužiti svima, bili direktno ili indirektno uključeni u turizam, kao poticaj na ulaganje u edukaciju zaposlenika jer je ključ svakog uspješnog poslovanja čovjek – poručila je Alijana Vukšić, direktorica TZ Splita.
Pozvala je da se koriste prilike koje se nude kroz radionice i edukacije koje HTZ i Ministarstvo organiziraju cijele godine. Ipak, dodaje, pravi turisti koje su anketirali izrazito su se pohvalno izrazili o Splitu.
– Pokazatelji turističkog prometa dokaz su da je Split destinacija koja ne samo da svojim atraktivnim čimbenicima privlači goste nego i da su naši gosti zadovoljni i ponovno dolaze. Naši agenti, hotelijeri i ugostitelji ulažu velika sredstva u upravljanje ljudskim potencijalima, edukaciju i obrazovanje svojih djelatnika – kaže Vukšić i napominje kako splitski hoteli prate rezultate svog rada anketnim upitnikom u kojem gosti, osim ponude u samom hotelu, ocjenjuju i elemente ponude u gradu.
– Ove ankete pokazuju vrlo visoku razinu zadovoljstva gostiju u Splitu – tvrdi Vukšić.
>> Prihodi od turizma u trećem kvartalu veći nego rekordne 2008