Najbolji u turizmu ove će godine slaviti 9. i 10. studenog u Rovinju, gdje se održava ovogodišnji tradicionalni skup turističkih radnika Dani turizma. Tom će prigodom, po običaju, biti dodijeljene i nagrade najuspješnijima u sezoni 2023. No nagrađenih će biti nešto manje nego prijašnjih godina, kada su se zbog brojnosti priznanja i nagrada dodjeljivale na dvjema svečanostima, dvije večeri zaredom. Nagrade i dalje zajednički dodjeljuju Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica i Hrvatska gospodarska komora, ali broj kategorija smanjen je gotovo upola kako bi se povećala kompetitivnost samog procesa i sada će ih biti petnaest. Prema novom konceptu, nagrada i dalje čeka šampiona našeg turizma, odnosno turističku destinaciju godine, zatim turistički događaj godine, turistički aranžman, gastronomski doživljaj te hotel i kamp godine. Bit će dodijeljene i nagrade u aktivnom, kulturnom, nautičkom, poslovnom, ruralnom i zdravstvenom turizmu, kao i za Unique smještaj godine.
Omiljeni čovjek – ključ uspjeha
U novom konceptu ostaju i neka od najomiljenijih priznanja u kategoriji "Čovjek – ključ uspjeha, djelatnik godine", nagrada "Anton Štifanić" i ona za životno djelo. Kandidirati se mogu hoteli, kampovi, iznajmljivači, OPG-ovi, marine, charter kompanije, hosteli, lječilišta, specijalne bolnice, agencije i restorani, ali i tematske ceste i rute, manifestacije, kružna putovanja te turističke zajednice i, dakako, same destinacije te strukovne udruge. Prednost će imati kandidati s pozitivnim utjecajem na lokalnu sredinu, a posebno će se valorizirati svi koji razvijaju održiv, odgovoran, uključiv, pristupačan, inovativan, cjelogodišnji, otporan, konkurentan i regionalno uravnotežen turizam. Rok za kandidature je 31. kolovoza (online prijavnice su na službenim stranicama manifestacije Dani hrvatskog turizma). Prijave će evaluirati komisija sastavljena od predstavnika Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore, kao i predstavnika akademske zajednice i struke.
VEZANI ČLANCI:
– Nakon 25 godina vrijeme je za rebranding i modernizaciju. Sukladno svjetskim trendovima i primjerima turističkih nagrada u razvijenim turističkim zemljama, suorganizatori Dana hrvatskog turizma, HGK, HTZ i MINTS složili su se kako je vrijeme da i nagrade za izvrsnost u turizmu poprime suvremeniji oblik. Nove kategorije formirane su u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, sve kako bi se i na taj način pridonijelo ostvarenju ciljeva Strategije održivog turizma 2030. Novost je i da su način prijave i metodologija ocjenjivanja usklađeni kroza sve kategorije, za razliku od proteklih godina kada je HTZ imao svoju metodologiju, a HGK svoju. Zajednički je i ocjenjivački odbor, a kako će se nagrade sada dijeliti u manje kategorija i samo jedne večeri, može se očekivati da će cijeli projekt biti optimiziran i po pitanju uloženih sredstava – kaže direktorica Sektora za turizam HGK Andreja Vukojević.
Za bolju reputaciju
Osim javno istaknuti i prepoznati primjere dobre prakse, cilj najprestižnijih turističkih nagrada koje se dodjeljuju na skupu s više tisuća sudionika jest i utjecati na podizanje kvalitete sektora te u konačnici bolje turističke reputacije Hrvatske.
– Činjenica je da naš turizam raste po kvaliteti. To govori i pozicioniranje po omjeru cijena i odličnoj popunjenosti, što znači da kvaliteta ili vrijednost za novac – od smještaja, sadržaja, ponude... uvijek prolazi te da tržište to traži – zaključuje A. Vukojević.
VIDEO Nije vam ovo Balaton: Mađari autom zapeli na šljunčanoj plaži na Viru