S obzirom na tempo oporavka hrvatskog turizma, mogao bi se steći dojam da se ta grana jednako brzo oporavlja svuda. Nažalost, ne. Mnoge se zemlje još nisu ni približile pretpandemijskim brojkama. No, stvari kreću nabolje, pa su, prema najnovijem izvještaju Svjetske turističke organizacija UN-a (UNWTO), međunarodna turistička putovanja u svijetu tijekom prva tri mjeseca ove godine dosegnula 80 posto rezultata iz prvog kvartala 2019.
Još lani, to je tijekom prva tri mjeseca bilo svega 60 posto od broja turista koji su svijetom putovali u zadnjoj pretpandemijskoj godini. Kako god, od siječnja do kraja ožujka ove godine u inozemstvo je putovalo, procjenjuju u UNWTO-u, oko 235 milijuna turista.
Približavanje pretpanemdijskim turističkim rekordima može se zahvaliti prvenstveno europskim, ali i turističkim zemljama Bliskog istoka. Pri tom, europski turizam je za prva tri mjeseca ove godine na 90 posto ostvarenja iz 2019., a Bliski istok je čak u plusu za 15 posto. No, ni u Europi nije godina svima jednako počela. Južna Europa s mediteranskim zemljama, među kojima je i Hrvatska, u razdoblju od siječnja do ožujka ostvarila je, recimo, jedan posto bolji turistički promet nego u istom razdoblju 2019. Istovremeno, Afrika i Amerika dosegnule su u prva tri mjeseca ove godine oko 85 posto turističkih rezultata iz 2019., dok je turizam Azije na tek 54 posto pretpandemijskih rezultata. Prihodi od međunarodnih putovanja dosegnuli su, pak, u promatranom razdoblju 64 posto otprije pandemije.
U nadolazećoj ljetnoj sezoni, pak, očekuju daljnji oporavak turizma prvenstveno na sjevernoj hemisferi, i to mahom zbog nerealiziranih putovanja u koroni, oporavka zračnog prometa i otvaranja Kine te drugi azijskih zemalja. Anketa UNWTO-a pokazuje da gotovo 70 posto turističkih profesionalaca očekuje novi skok broja putovanja tijekom ovog mjeseca, lipnja, srpnja i kolovoza. No, većina i dalje vjeruje da se potpuni oporavak svjetskog turizma ne može očekivati prije 2024. Predstavnici turističke industrije smatraju i da će u nadolazećim mjesecima biti traženije bliže destinacije i da će putnici više insistirati na korektnom odnosu vrijednosti za novac.
VIDEO Koju bi hrvatsku hranu preporučili turistima? "Hvarska gragada, koštradina, štrukli..."