Objavio HUDI

U Austriji prihod od digitalnog poreza porastao je na 103 milijuna eura u 2023. godini

16.01.2024.
u 15:30

Prema informacijama austrijskog portala OTS, preliminarni prihod od digitalnog poreza za 2023. godinu iznosi oko 103 milijuna eura što odgovara povećanju od 7,4% ili otprilike 7 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu kada je iznosio oko 96 milijuna eura.

Digitalni porez mehanizam je koji izjednačava uvjete poslovanja između BigTech kompanija poput Mete i Googlea te lokalnih medija, stvara dodatne prihode lokalnoj samoupravi, podržava lokalni medijski ekosustav i kvalitetno i nezavisno novinarstvo te potiče programe koji podupiru stvaranje lokalnog sadržaja, putem pružanja bespovratnih sredstava, subvencije ili poticaja lokalnim izdavačima za proizvodnju visokokvalitetnog, kulturno relevantnog sadržaja.

Benefite ovakvog modela naglašava i austrijski ministar financija Magnus Brunner koji je poručio: “Kontinuirano povećanje prihoda od digitalnog poreza potvrđuje učinkovitost naše strategije za osiguranje pravednosti u digitalnom dobu. Osiguravamo da tvrtke koje ostvaruju značajnu prodaju u Austriji daju svoj pravičan udio. I dalje smo odlučni postići pravedno oporezivanje digitalnog gospodarstva na međunarodnoj razini”.

Što se Austrije tiče, oporezivanje usluga internetskog oglašavanja iznosi 5% osnovice za procjenu i namijenjeno je tvrtkama s globalnim prometom od najmanje 750 milijuna eura i domaćim prometom od najmanje 25 milijuna eura od usluga internetskog oglašavanja. Osnovica za procjenu digitalnog poreza je naknada koju pružatelj online oglašavanja prima od klijenta, prenosi OTS.

Oglasi, reklame i plakati u tradicionalnim medijima u Austriji podliježu porezu na oglašavanje od 5%, dok je oglašavanje na internetu ili u digitalnom obliku kao što su banneri ili oglašavanje na tražilicama bilo oslobođeno poreza na oglašavanje te i dalje je za lokalne kompanije.

VEZANI ČLANCI

Digitalni porez naplaćuje se u Austriji od 2020. godine i ima za cilj osigurati pravednije oporezivanje digitalne ekonomije oporezivanjem prihoda tvrtki koje pružaju usluge online oglašavanja. To odražava sve veću ekonomsku težinu digitalnih poslovnih modela i doprinosi pravednijem poreznom okruženju.

Nadalje, digitalni porez predstavlja prijelazno rješenje dok se na razini OECD-a i unutar EU-a radi na razvoju sveobuhvatnih globalnih pravila oporezivanja za digitalnu ekonomiju. Austrija je na vrhu u Europi u regulaciji digitalnog oporezivanja te je aktivno uključena u pregovore gdje se zalaže za njihovo brzo okončanje i brzu primjenu novih međunarodnih propisa. 

Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medie, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe; dok je predsjednik HUDI-a Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije