Tunel Bristovac, jedan od pet tunela na velebitskoj dionici autoceste, sanirat će se početkom listopada, odnosno tri mjeseca nakon što je otvoren za promet.
Večernjakovi su reporteri jučer za obilaska toga tunela dugog oko 700 metara u objema tunelskim cijevima uočili nekoliko pukotina u stropu te da je odvaljeno nekoliko ploča u podu, odnosno u energetskom kanalu. U Hrvatskim autocestama jučer su nam potvrdili da će tunel biti saniran početkom listopada, no naglašavaju da uočeni nedostatci ne ugrožavaju prometnu sigurnost.
Ladislav Pezdevšek, glavni koordinator radova na dionici autoceste Zagreb - Split, od Svetog Roka do Splita, tvrdi da u stropu tunela nema pukotina, nego da je riječ o, kako je rekao, radnim reškama (razmak ostavljen između elemenata u gradnji, op. a.).
U tunelu Bristovac radili smo s četiri oplate odjednom, a primjerice Sveti Rok i Čelinka su građeni jednom oplatom. Dakle, nije riječ o pukotinama, već o radnim reškama, koje su posljedica betoniranja donje, pa potom i gornje oplate. Uočeno je to odmah nakon skidanja oplate, što znači da nije riječ o propadanju materijala ili nečem sličnom - rekao nam je Ladislav Pezdevšek. Tunel Bristovac je inače gotovo do samog kraja radova na dionici autoceste od Gornje Ploče do Zadra II. bio spominjan kao kritična točka koja bi mogla odgoditi najavljeni rok završetka radova - 30. lipnja. Vijaduktu, glavnom izvođaču radova na gradnji toga tunela, kako bi se završili na vrijeme, kao ispomoć su pridružene tvrtke Hidroelektra i Konstruktor.
Tunel je asfaltiran uoči samog otvaranja, a predstavnik jednog od navedenih izvođača radova, koji je želio ostati anoniman, jučer nam je rekao kako u Bristovcu zbog "prenapregnutih rokova", ali i zato što su radovi počeli kasnije, betoniranje nije dobro izvedeno.Izvođači radova na trasama autoceste koje se tek grade strahuju da bi se taj scenarij mogao ponoviti i na tim dionicama jer su rokovi previše zahtjevni. Na ovakve prigovore Ladislav Pezdevšek je i prije govorio kako bi se izvođači radova na rokove žalili i da su dulji dvije godine.
Autocesta je već sanirana kod tunela Sveti Rok zbog potonuća od pet centimetara u dužini od desetak metara, a ustanovljeno je i da dijelom nema uporabnu dozvolu.