Vlasnike Toyotinih automobila zahvatila je prava panika. Čak ih je i američki ministar prometa Ray LaHood pozvao da prestanu voziti svoja vozila i odmah ih odvezu u Toyotine servise “jer ondje vjeruju da imaju rješenje”.
Toyota je, podsjetimo, povukla više od osam milijuna vozila diljem svijeta zbog straha da bi pogreška na papučici gasa, koja uzrokuje nekontrolirano ubrzanje, mogla ugroziti živote vozača i suputnika.
Upozorenje američkog ministra stiglo je pošto su Amerikance šokirali detalji telefonskog razgovora obitelji koja je poginula u prometnoj nesreći blizu San Diega vozeći lexus, također Toyotin model.
Spriječiti trenje
Chris Langella, jedan od putnika u vozilu, vrištao je: “Naša se papučica za gas zaglavila... u nevolji smo... nema kočnica... prilazimo raskrižju... Čekajte... čekajte i molite se.” Nekoliko sekundi poslije Langella je sa 45-godišnjom sestrom Cleofe Saylor, njezinim suprugom Markom i kćeri Mahalom bio mrtav. No još 19 smrti i na tisuće nesreća u Americi povezuju se s ovim problemom u vozilima japanskog diva, piše Daily Mail. Toyotini inženjeri namjeravaju spriječiti nekontrolirano ubrzanje vozila tako što će dodati čeličnu pločicu papučici za gas, a to bi trebalo spriječiti trenje koje uzrokuje njezino zaglavljivanje.
Bit će to golem zadatak, svjesni su. Inače, zbog povlačenja automobila Toyota će izgubiti oko dvije milijarde dolara, a šteta ugledu kompanije golema je. Da sve bude gore, pojavili su se i problemi na modelu priusu, ovaj put na kočnicama.
U Hrvatskoj nezabilježeno
Za to vrijeme, u Japanu komentiraju da su problemi nastali zbog prebrza širenja tvrtke koja je nedavno postala broj 1 u svijetu.
Neki kažu da ne treba zanemariti ni politička podmetanja jer se zna da su američki proizvođači automobila u velikoj krizi, a Japanci su im najveći konkurenti.
Iz Toyote Croatia d.o.o. ističu pak da “u regiji Adriji”, kamo spada i Hrvatska, nije bilo nijednog takvog ili sličnog kvara u nekom od Toyotinih ovlaštenih servisa.
– Toyotine detaljne analize potvrđuju kako je riječ o iznimno rijetkoj pojavi u Europi koja se, ako se dogodi, posve može kontrolirati u vožnji.
U Toyoti nastoje identificirati točan broj i popis vozila te se nadaju da će najkasnije do 12. veljače vlasnicima biti poslana pismena obavijest o preventivnom servisu.
U modele koji se sada proizvode ugrađuju se preinačeni dijelovi, zaključuju u Toyoti Croatiji.
U clanku se propusta jedan bitan detalj a to je da je sporna komponenta proizvedena u Kanadi, fabrici blizu Toronta. Vlasnih te fabrike je AMERICKA korporacija cime sve ovo postaje dosta sumljivo. Ukupan broj vozila sa ugradjenom kriticnom komponentom jeje oko 10 mil. a broj fatalnih nesreca uzrokovanih navodno tom komponentom je 5. Znaci na svakih 2 000 000 vozila dolazi jedna fatalna nesreca, sto bas i ne ukazuje na slabosti sa tom komponentom. U opisanoj nesreci se radi o Lexusu koji je automatic, a u takvim kolima oduzimanjem gasa se ne usporava dovoljno na raskrizijma ( pogotovo ako je makar mala nizbrdica ) te se OBAVEZNO mora kociti. Ovdje se najvjerojatnije radilo o neispravnoj kocnici. Da stvar bude jasnija mora se reci da ne u nedavnoj aferi sa Ford Explorerom poginulo 10 puta vise ljudi a medijska pokrivenost je bila 10 puta manja. Ukratko : sve sto su ti unevolji trebali uraditi je da koce.