Kao da prodajemo kruh – kaže nam jedan od zaposlenika zagrebačke trgovine Elipsa na upit raste li prodaja televizora s obzirom na to da za koji dan počinje Europsko nogometno prvenstvo. Da krene pomama za televizorima, trgovci su se, naravno, i sami pobrinuli. Nema trgovačkog lanca koji ih prodaje a da ovih dana ne nudi akcije, bili oni nekih prosječnih ili ekstra dimenzija, a neki su ih baš u povodu Eura 2024. privremeno uveli u asortiman. Ovisno o marki i veličini televizora, osvjetljenju, zvučnicima i drugim performansama, cijene su od nekoliko stotina pa do više tisuća eura. Koliko pak raste prodaja i koliko su prodali TV-a, na naš službeni upit iz Elipsa, Sancta Domenice, Emmezete..., 'branili' su se šutnjom. Prodavači s kojima smo razgovarali za našeg obilaska trgovina procjenjuju, međutim, da im prodaja raste i za više od 50%.
– Iako tijekom cijele godine bilježimo odličnu prodaju televizora, u Pevexu u posljednje vrijeme, a i zbog činjenice da se bliži Euro prodaja višestruko raste – kažu iz Pevexa te dodaju kako se, kad su u pitanju televizori, prodaje doslovno sve. – Nema posebnog pravila, imamo u ponudi sve renomirane marke, a tendencija je prodaje televizora velikih dijagonala – odgovaraju te ističu kako ih u ponudi imaju i od 2,5 metra. Po televizor se ovih dana može i u trgovačke lance koji primarno posluju s hranom. Svi odreda zadovoljni su prodajom, interes je pojačan u odnosu na Svjetsko prvenstvo prije dvije godine, no brojke su poslovna tajna, kazali su iz Lidla i Kauflanda. Iz Konzuma, koji je i službeni sponzor hrvatske nogometne reprezentacije na Euru u Njemačkoj, kažu kako uz veliki izbor slatkiša, grickalica i osvježavajućih pića čija potražnja u pravilu raste za vrijeme velikih sportskih događanja, u ponudi imaju i prigodne navijačke rekvizite te televizore. No kako TV-a nemaju u redovnoj ponudi, ne mogu precizirati koliko je rast prodaje u odnosu na ostatak godine. A piva?
– Tradicionalno, velika sportska natjecanja, poput europskih ili svjetskih nogometnih prvenstava, od velike su važnosti za pivsku industriju. Potrošnja piva u tom periodu u pravilu raste, što, naravno, uvelike ovisi i o vremenskim uvjetima te turističkom sektoru – napominju iz Zagrebačke pivovare. Slično kažu i iz Heinekena. – Vjerujemo da će hrvatski nogometni uspjeh donijeti i dobre poslovne rezultate – zaključili su.
Stručnjak za maloprodaju Dragan Munjiza kaže kako u vrijeme nogometnih natjecanja poput Eura prodaja TV-a, piva, grickalica, Coca-Cole, sokova i slično, a isto tako i gotove hrane preko dostavnih platformi (Wolt, Bolt, Glovo) raste u odnosu na 'normalan' dan više od 30%. – Ako se stvori euforija zbog dobrih rezultata naše reprezentacije, prodaja će u te dane biti bolja i za više od 50% – kazao je.
GALERIJA U Imotskom otkriven spomenik gastarbajterima: Ovim su se autom vraćali iz Njemačke
Hrvati su se pripremli za euro prije 20 godina, ušteđevine odavno u eurima, a sad su svi kune i zaboravli, ne tribaju televizori za to