U riječkom Brodogradilištu “3. maj” danas je u more porinut brod “Istra”, tanker za prijevoz kemikalije, nafte i naftnih prerađevina, izgrađen za Uljanik Plovidbu iz Pule. Nakon porinuća na isti je navoz položena kobilica za drugi od ukupno četiri tankera za prijvoz asfalta za švedsku tvrtku Wisby Tankers. Tanker “Istra”, dužine 195 metra, širine 32, visine 17 metara te nosivosti 51 800 tona drugi je brod za Uljanik Plovidbu, u seriji od četiri broda koja su se radila prema programu gradnje brodova za domaće brodare u domaćim brodogradilištima. Kuma broda “Istra” Manuela Ivić, stipendistica Uljanik Plovidbe, poželjela mu je na svečanosti porinuća sretnu plovibu i mirno more. Uljanik Plovidba do 2015. godine strateški se opredijelila za izgradnju brodova u domaćoj brodogradnji, uvjereni smo da je to prava odluka, kazao je Dragutin Pavletić, predsjednik uprave Uljanik Plovidbe.
- Može nas se smatrati najboljim promotorom hrvatske brodogradnje u svijetu. Brodovi izgrađeni u Hrvatskoj, zahvaljujući velikom znanju i vještini, najsofisticiraniji su hrvatski proizvod. Uljanik Plovidba sve svoje novogradnje gradi u hrvatskim brodogradilištima. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uključio je gradnju ovog broda u sustav poticaja, ali sve prema pravilima EU. Mi ćemo znati poštivati uvjete gradnje, a pogotovo u vezi zapošljavanja hrvatskih pomoraca - rekao je D. Pavletić. Uljanik Plovidba naručila je u pulskom Brodogradilištu Uljanik još četiri broda, od kojih je jednog već preuzela. Uljanik Plovidba u velikom je investicijskom ciklusu teškom 150 milijuna dolara, kazao je D. Pavletić na svečanosti porinuća broda “Istra” u Rijeci.
I taj je državu koštao kao petra kajgana.. Tako je kad se proizvode gubici a uporno se spašavaju.