Osim što pojedine željezničke postaje na željezničkoj pruzi od Gornje Stubice prema Zaboku izgledom podsjećaju na one s američkog Divljeg zapada iz 19. stoljeća, prema pričama stanovnika Stubičkog kraja, čini se da je i sistem naplate željezničkih karata također ponekad "divlji".
Javna tajna o kojoj se šuti
Sasvim slučajno na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Oroslavja, raspravljajući o sufinanciranju cijene željezničkih karata radnicima, studentima i srednjoškolcima, vijećnici su izrekli i jednu javnu tajnu o kojoj nitko glasno ne govori. – Svojedobno se prugu od Gornje Stubice do Zaboka htjelo zatvoriti zbog navodne nerentabilnosti, što nije točno. Problem je očigledan i višegodišnja je javna tajna, no svi o tome šute. Svi čelnici lokalnih jedinica s ovog područja trebali bi uputiti zajednički dopis prema HŽ-u i upozoriti ih da bolje kontroliraju svoje konduktere. Javna je tajna da putnicima u vlaku ne naplaćuju karte čije se cijene, na spomenutoj relaciji, kreću između osam i desetak kuna, ovisno o stanici na kojoj se ukrcate, već uzimaju po pet kuna u svoj džep. Prodanih karata nema i normalno da se misli kako je pruga nerentabilna – upozorio je oroslavski vijećnik Nenad Mihalić. Osim pojedinih oroslavskih vijećnika koji putuju vlakom, priču su nam potvrdili i neki putnici iz Stubičkih Toplica. – Pa gdje ti živiš da ne znaš za to? Pa to svi znaju. Kondukter uredno prošeće vagonima i uzme po pet kuna od putnika, bez ikakve potvrde.
Tri kune je bilo premalo
– Jednom sam mu pokušao utrapiti tri kune jer sam putovao samo jednu stanicu, no nije se dao, tarifa mu je čini se pet kuna i od toga ne odustaje. Moram naglasiti da to ne rade svi kondukteri na spomenutoj liniji. Neki među njima krajnje su profesionalni, pošteni i ljubazni – ispričao nam je putnik iz Stubičkih Toplica koji je želio ostati anoniman kako ne bi navukao bijes konduktera, ali i velikog broja suputnika u vlaku kojima takav režim naplate odgovara.
Nadzorom konduktera nisu uočene nepravilnosti
Komentar smo potražili i na drugoj strani, no u HŽ-u sa spomenutim nepravilnostima u radu pojedinih konduktera nisu upoznati, ili točnije rečeno, provedene kontrole nisu uočile takvu vrstu nepravilnosti. – Pregled prijevoznih karata u vlakovima za prijevoz putnika sukladno HŽ-ovoj uputi o prijevozu putnika željeznicom obavlja vlakopratno osoblje. Što se tiče načina prijevoza na dijelu pruge Zabok – Gornja Stubica, obavještavamo vas da HŽ Putnički prijevoz d.o.o., Regionalna jedinica Varaždin, kontinuirano provodi nadzor i kontrolu rada konduktera u vlakovima. Pored navedenog nadzor rada vlakopratnog osoblja na navedenom dijelu pruge dodatno obavljaju i kontrolori HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. Stoga vas obavještavamo da tijekom provedbe opisanog nadzora nisu uočene nepravilnosti koje navodite – piše u priopćenju iz HŽ-a.
kontrolori s kondukterima imaju dogovor,dijele profit.