Prepucavanje koje traje već danima između ministara Slavka Linića i Radimira Čačića oko toga tko je kriv za to što još nije potpisan ugovor o privatizaciji Brodosplita između Vlade i DIV-a, pokušao je danas prekinuti premijer Zoran Milanović.
– Pozivam one koji su za to zaduženi da što prije potpišu ugovor – rekao je na sjednici Vlade na kojoj su bili i Linić i Čačić. Samo dva sata poslije iz Ministarstva gospodarstva poslali su priopćenje iz kojeg je jasno da Čačić i dalje smatra da je za otezanje isključivi krivac Slavko Linić i njegovo Ministarstvo financija!
“Potpuna izmišljotina”
“S ciljem točnog, objektivnog i potpunog informiranja javnosti dostavljamo priopćenje vezano uz potpisivanje ugovora o prodaji i prijenosu dionica Brodograđevne industrije Split između Vlade i drugih imatelja dionica i DIV-a. Člankom 44. Zakona o proračunu utvrđeno je da korisnici državnog proračuna mogu preuzeti obveze na teret državnog proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene proračunom”, piše, među ostalim, u priopćenju. Dakle, Čačić i dalje smatra da se ugovor s DIV-om ne može potpisati prije nego što Linić ne izradi rebalans proračuna kojim bi se osigurao novac za pokrivanje 365 milijuna kuna duga koji je u splitskom škveru u međuvremenu nastao. Takvo viđenje stvari potpuno je drukčije od Linićeva. Ministar financija je u srijedu rekao da je “potpuna izmišljotina da je rebalans proračuna povezan s Brodosplitom”.
Sukob s Linićem Čačić je dodatno produbio tvrdeći da njegovo ministarstvo državu štiti od ovrhe.
– Ugovor se potpisom solemnizira kod javnog bilježnika, čime isti postaje ovršna isprava. Stoga, da je ugovor potpisan, onog trenutka kada bi kupac aktivirao potrebu isplate potpore za restrukturiranja, a da za isto proračunom nisu osigurana sredstva, kupac bi imao pravo ovršiti ugovor na teret državnog proračuna – tvrde u Ministarstvu gospodarstva.
“Moramo to ispuniti”
Predsjednik Ivo Josipović danas je u Splitu rekao kako vjeruje da će uspjeti privatizacija Brodosplita jer je to “jedna od zadaća koje moramo ispuniti”.
Konačno treba postaviti pitanje: koliko su u bitnim točkama izmjenjeni uvjeti iz natječaja za preuzimanje brodogradilišta?