škola za pilote

Ugušila ih birokracija: Iz Hrvatske "odletjeli" u Sloveniju

'29.10.2010,Osijek - Jedina skola u Hrvatskoj koja se bavi obukom pilota i jedna od djelatnosti firme je i poljoprivredno avio zaprasivanje, Miroslav Vlasic Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
Foto: 'Davor Javorovic/PIXSELL'
1/3
17.01.2012.
u 13:00

Sjedište tvrtke Pannonia s osječke preseljeno je na slovensku adresu u Ljubljani, a time je i škola dobila novo, slovensko ime - "Pannonia šola za pilote, letalske storitve"

Jedina privatna akademija za obuku budućih profesionalnih pilota "odletjela" je iz Hrvatske. Birokracija i nestručnost zagušili su rad "Pannonia škole za pilote" koju je prije više od godinu dana otvorio Osječanin Miroslav Vlašić, pilot sa 36-godišnjim letačkim iskustvom i instruktorskom dozvolom. Sjedište tvrtke s osječke preseljeno je tako na slovensku adresu u Ljubljani. Time je i škola dobila novo, slovensko ime - "Pannonia šola za pilote, letalske storitve".

– Nebo iznad Osijeka i dalje će ostati poligon za obuku budućih pilota jer smo ondje pri otvorenju uredili i opremili naše nastavno središte, i to uz pistu zračne luke u Klisi, dok će se teoretski dio nastave od sada polagati u Ljubljani. Iz Hrvatske smo morali otići zbog nestručnih ljudi u Agenciji za civilno zrakoplovstvo – objašnjava vlasnik tvrtke koji je u zrakoplovni biznis kročio još 1993. godine.

Ogorčen je jer su čak devet mjeseci čekali odobrenje za nastavne programe u Hrvatskoj, dok su im Slovenci sve to "sredili za samo dva mjeseca".

– Iako smo im naše namjere i planove o otvorenju akademije najavili godinu dana unaprijed, više od pola čekali smo da nas posjeti inspektor za kontrolu simulatora letenja. Umjesto toga, samo su nas nakon svega nazvali i rekli nam da nemaju stručnu osobu koja bi to znala obaviti te da moramo platiti 23.000 kuna kako bi u kontrolu došao inspektor iz inozemstva – nastavlja Miroslav.

Pilotske diplome i uvjerenja na osječkom nebu do sada je steklo više od 40 kandidata iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Rumunjske i Irske. Novi upiti stižu čak i iz Nepala, Nigerije, Sirije i Senegala.

– Školujemo kandidate do razine stjecanja transportnog pilota, koji nakon što provedu određeni broj sati letenja na mjestu kopilota mogu konkurirati i za kapetana. Naše dozvole vrijede u cijeloj Europi, kao i u većem dijelu Azije te Afrike – zaključuje taj dugogodišnji pilot napominjući kako ih Slovenci "drže kao kap vode na dlanu" jer su u Sloveniji od pilotskih škola napravili biznis.

Polaznici osječke pilotske akademije znanje stječu na četiri zrakoplova, a do kraja godine dobit će još jedan.

Komentara 7

DO
dobritza
14:42 17.01.2012.

o budale, pobjegli u pakao eu. sad će ih uništiti visoke cijene, nameti, nesigurnost, euro...sve ono od čeg bi bili sigurni doma. al neka kad su glupi, tako im i treba, nek pate.

JA
james49
14:49 17.01.2012.

Još uvijek nije sve u Hrvatskoj krepalo. Očito naša birokracija nije sposobna ni u uništavanju Hrvatskog.

Avatar ambasadoor
ambasadoor
13:39 17.01.2012.

Sramota ,sto drugo reci! Umjesto da stvaramo uvjete koji bi ljudima davali nove sanse u biznisu,hrvatski drzavni aparat je toliko nesposoban da rastjeruje i gasi i vec postojece firme i biznise. U tome smo vjerojatno bez premca u Europi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije