Jedina privatna akademija za obuku budućih profesionalnih pilota "odletjela" je iz Hrvatske. Birokracija i nestručnost zagušili su rad "Pannonia škole za pilote" koju je prije više od godinu dana otvorio Osječanin Miroslav Vlašić, pilot sa 36-godišnjim letačkim iskustvom i instruktorskom dozvolom. Sjedište tvrtke s osječke preseljeno je tako na slovensku adresu u Ljubljani. Time je i škola dobila novo, slovensko ime - "Pannonia šola za pilote, letalske storitve".
– Nebo iznad Osijeka i dalje će ostati poligon za obuku budućih pilota jer smo ondje pri otvorenju uredili i opremili naše nastavno središte, i to uz pistu zračne luke u Klisi, dok će se teoretski dio nastave od sada polagati u Ljubljani. Iz Hrvatske smo morali otići zbog nestručnih ljudi u Agenciji za civilno zrakoplovstvo – objašnjava vlasnik tvrtke koji je u zrakoplovni biznis kročio još 1993. godine.
Ogorčen je jer su čak devet mjeseci čekali odobrenje za nastavne programe u Hrvatskoj, dok su im Slovenci sve to "sredili za samo dva mjeseca".
– Iako smo im naše namjere i planove o otvorenju akademije najavili godinu dana unaprijed, više od pola čekali smo da nas posjeti inspektor za kontrolu simulatora letenja. Umjesto toga, samo su nas nakon svega nazvali i rekli nam da nemaju stručnu osobu koja bi to znala obaviti te da moramo platiti 23.000 kuna kako bi u kontrolu došao inspektor iz inozemstva – nastavlja Miroslav.
Pilotske diplome i uvjerenja na osječkom nebu do sada je steklo više od 40 kandidata iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Rumunjske i Irske. Novi upiti stižu čak i iz Nepala, Nigerije, Sirije i Senegala.
– Školujemo kandidate do razine stjecanja transportnog pilota, koji nakon što provedu određeni broj sati letenja na mjestu kopilota mogu konkurirati i za kapetana. Naše dozvole vrijede u cijeloj Europi, kao i u većem dijelu Azije te Afrike – zaključuje taj dugogodišnji pilot napominjući kako ih Slovenci "drže kao kap vode na dlanu" jer su u Sloveniji od pilotskih škola napravili biznis.
Polaznici osječke pilotske akademije znanje stječu na četiri zrakoplova, a do kraja godine dobit će još jedan.
o budale, pobjegli u pakao eu. sad će ih uništiti visoke cijene, nameti, nesigurnost, euro...sve ono od čeg bi bili sigurni doma. al neka kad su glupi, tako im i treba, nek pate.