Sudac istrage odbacio je istražni zatvor za četvoricu zaposlenika HAC - Održavanje i naplata te su večeras pušteni na slobodu.
Međutim, sudac im je odredio zabranu obavljanja djelatnosti te mjeru zabrane približavanja svjedocima. Županijsko državno odvjetništvo najavilo je da će uložiti žalbu na ovo rješenje Županijskog suda u Karlovcu o puštanju na slobodu četvorice zaposlenika.
– Četiri osobe iz HAC-a koje se sumnjiče za ugrožavanje prometa opasnom radnjom ili sredstvom dovedene su pred suca istrage. Ispitani su, a Županijsko državno odvjetništvo u Karlovcu predložit će sucu istrage da im se odredi istražni zatvor zbog mogućeg utjecaja na svjedoke i opasnosti od ponavljanje djela – kazala je ranije Gordana Križanić, županijska državna odvjetnica iz Karlovca. Jesu li osumnjičenici iznosili obranu te kako su se branili, tužiteljica zbog interesa istrage nije htjela govoriti.
Četvero poginulih
S obzirom na to da su u nesreći 30. studenog na A1 pokraj tunela Krpani u lančanom sudaru 16 automobila poginule četiri osobe, a 16 ih je ozlijeđeno, četvorici privedenih zaposlenika HAC-a – Lovri Šabiću, pomoćniku direktora HAC ONC-a za tehničke poslove u Sektoru održavanja, Kazimiru Služeku, šefu Odjela za elektro i strojarsko održavanje, Jakovu Pedišiću, šefu Tehničke jedinice Sveti Rok i ophodaru Ivi Klancu iz Tehničke jedinice Sveti Rok – prijeti kazna i do 15 godina zatvora.
Državno odvjetništvo u Karlovcu je u priopćenju napisalo da je četvorka u obavljanju poslova postupila suprotno propisima. U priopćenju, u kojem ne navode imena zaposlenika HAC-a, pišu kako su Klanac i Pedišić, propustili posipati kolnik autoceste A1 na dionici tunel Sveti Rok - čvor Sveti Rok, dok su Služek i Pedišić propustili otkloniti kvarove na meteorološkim stanicama kod tunela Sveti Rok i na vijaduktu Krpani. "Sve opisano je rezultiralo prometnom nesrećom do koje je došlo na autocesti A1 na vijaduktu Krpani 30. studenog 2013. u kojoj su četiri osobe smrtno stradale, a šesnaest osoba je ozlijeđeno", pišu u priopćenju DORH-a.
Kriva ledena kiša
Interna istraga u HAC-u utvrdila je pak da nije bilo nikakvih propusta u radu zimske službe te da HAC nije odgovoran za nesreću koja se dogodila na autocesti. Istaknuli su da je dežurni ophodar, a to je bio Klanac, u vremenskom razdoblju od osam sati dva puta obišao dionicu, a u tehničku jedinicu vratio se samo 12 minuta prije stravične nesreće. Klanac, sada osumnjičen, na vijaduktu Krpani posljednji je put bio u 5.55 i ustanovio je da je dionica autoceste suha. Stručno povjerenstvo HAC-a internom istragom utvrdilo je i da je ledena kiša prouzročila nesreću na A1 i da u vrijeme posljednje ophodnje stanje na kolniku nije upućivalo na zamrzavanje zbog čega nije provedeno preventivno posipanje tog dijela autoceste.
Odgovorne osobe iz HAC ONC-a neposredno nakon događaja ponudile su ostavku, no uprava HAC-a njihove je ostavke odbila. Malo nakon toga uhićena su četvorica djelatnika za koje tužiteljstvo i policija očito sumnjaju da snose dio odgovornosti za jednu od najtežih nesreća koja se proteklih godina dogodila na A1.
>>Uhitili četvoricu iz HAC-a zbog sudara na A1, preminula i četvrta žrtva
Na ovom istom portalu gledam slike uhićenja N. Vidoševića, ne vidim mu lisice na rukama, dok ove dečke privode kao najveće kriminalce. Nikada ova država neće imati ista pravila za sve.