Prosvjed i štrajk najavljuju Sindikat hrvatskih željezničara i Udruge branitelja i invalida domovinskog rata HŽ-a u zajedničkom otvorenom pismu premijerki Jadranki Kosor i resornom ministru Božidaru Kalmeti, ne udovolji li se njihovim zahtjevima. Traže da se odmah potpiše i počne primjenjivati sporazum koji je sindikat već potpisao. Traže i isplatu plaće i terenskog dodatka radnika Remonta i održavanja pruga, kao i hitnu sanaciju i restrukturiranje društva Održavanje vagona te rješavanje problema financiranja HŽ Holdinga i kvalitetnog funkcioniranja njegove uprave.
Podsjećaju da su već apelirali da se zaustavi propadanje i da su, nakon zadnjih prijetnji štrajkom, državni tajnik Tufekčić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Jerneić i predsjednika SHŽ Forgač parafirali sporazum. Sporazum je potpisao jedino Sindikat hrvatskih željezničara, a uprave društava HŽ-a i ministar Kalmeta više ga ne žele potpisati.
- Nismo očekivali toliku nevjerodostojnost visokih dužnosnika i menadžera, pogotovo zato što nas je ministar Kalmeta dan prije zamolio da se pokušamo dogovoriti. Osim što nije potpisan, parafirani se sporazum ne poštuje. Unatoč nastojanju Vlade RH da davanjem jamstva HŽ Infrastrukturi od 630 milijuna kuna oživi obnovu pruga, od toga zasad nema ništa, zbog čega su društva osnovana radi održavanja, remonta i gradnje pruga odavno pred stečajem. Nakon što je već drugu godinu praktično zaustavljena obnova pruga, društvo Remont i održavanje pruga, koje nakon restrukturiranja ima oko 330 zaposlenih, u gubitku je oko 100 milijuna kuna.
Uprava HŽ Infrastrukture već je povukla dva važnija člana iz Nadzornog odbora, a preostali predstavnik vlasnika otvoreno zaziva stečaj. U sličnoj je situaciji i PRO-REG. Dogovoreno je i da će Vladino povjerenstvo za koordinaciju pripreme za korištenje fondova EU zatražiti da se našim društvima omogući sudjelovanje u projektima obnove pruga koje sufinancira EU, no iako je prošlo više od mjesec dana, nismo dobili nikakav odgovor - upozoravaju Ivan Forgač uime Sindikata i Siniša Mastelić iz udruge.
Dodaju i da su više puta upozorili da je i kćerinsko društvo Održavanje vagona d.o.o. sa 450 zaposlenih također u sve težim problemima (kratkoročne obveze penju se prema 50 milijuna kuna), da se sa svakim izgubljenim danom cijena restrukturiranja i sanacije vrtoglavo penje, no ništa se konkretno već dvije godine ne poduzima. Propašću tog društva dovela bi se u pitanje mogućnost funkcioniranja željezničkog prijevoza.
Poseban je problem, ističu, status društva HŽ Holding d.o.o., koje je Vlada RH osnovala kao vladajuće društvo sa svrhom korporativnog upravljanja cijelim HŽ Holdingom, ali ga veći dio članica marginalizira, do toga da odbijaju ispuniti financijske obveze potrebne za isplatu plaća zaposlenih i za plaćanje drugih obveza. Tako se upravna zgrada HŽ Holdinga našla pred isključenjem električne energije, što je neformalnim kanalima i intervencijama zasad spriječeno.
Na hž-u je katastrofa,pruge se raspadaju,tračnice pucaju na sve strane,radnici vape za alatom i rezervnim djelovima,ali ništa od toga uprava kaže nema novaca,nema djelova snalazite se kako znate.Nema ni rezervnih žarulja za signale,nema ni elektroda za zavarivanje,vlakovi idu s 20 km/h,jer su tračnice popucale na tim mjestima,Pa me ne bih čudilo da eletra isključi i struju!.Ljudi moji šta ovo dolazi do smaka svijeta,pitam se jel se Sanader boji neimaštine,boli njega k....,on je sfrko 30 mil.kn,može se i braniti,a i odležati koju godinicu,a mi nek se j.........