Hrvatske se turističke želje po-klapaju s europskim turističkim potencijalima. Do 2020. naša bi zemlja mogla premašiti planiranih 93 milijuna noćenja, a onda vjerojatno sadašnjih osam milijardi eura deviznog prihoda uvećati na najmanje 12,5 ili čak 14,3 milijarde od stranih gostiju. Takav je scenarij zacrtan Strategijom razvoja hrvatskog turizma, a da nije bez pokrića potvrđuje i velika, višemjesečna analiza stanja u više emitivnih zemalja Europe, koju je naručio Glavni ured Hrvatske turističke zajednice. Sve će to, dakako, biti moguće pod uvjetom da se neometano nastavi niz uspješnih sezona, odnosno da Europa ostane mirno i sigurno mjesto stabilnog životnog standarda za većinu njezinih stanovnika.
Velik dio kolača
Uz takav razvoj situacije, izgledi su hrvatskog turizma solidni. Hrvatska bi samo iz osam europskih zemalja, Njemačke, Velike Britanije, Austrije, Italije, Švedske, Francuske, Nizozemske i Poljske, u idućih pet godina mogla povući dodatnih 12 milijuna noćenja. Time bi se konkretno doseglo 90,3 milijuna turističkih noćenja, ali analize ne završavaju samo s tih osam zemalja, niti nam gosti stižu samo odande. Istina, Nje-mačka, Velika Britanija, Austrija, Italija, Švedska, Francuska, Nizozemska i Poljska s gotovo 200 milijuna putnika u inozemstvo godišnje čine veliki dio europskog turističkog kolača, no Glavni ured HTZ-a ove godine nastavlja sa sličnim dubinskim analizama i na više drugih važnih emitivnih tržišta Starog kontinenta.
Od dosad analiziranih zemalja, najviše bi novih turista i noćenja u idućih pet godina domaćem turizmu trebale dati Njemačka i Velika Britanija. Naši tradicionalno najbrojniji gosti Nijemci kod nas bi tako 2020. trebali ostvariti 3,3 milijuna noćenja više nego sada i time zaokružiti za sve druge hrvatske turiste nedostižnih 20 milijuna noćenja. Broj britanskih noćenja i gostiju bi se, pak, trebao čak udvostru-čiti u odnosu na sadašnje brojke. Dolasci turista s Otoka mogli bi 2020. dosegnuti dosad nezabilježeni milijun, a noćenja pet milijuna. Taj će pothvat zasigurno biti među zahtjevnijima i radi toga što tome moraju prethoditi guste avioveze. Trenutačno, inače, tek svaki peti Britanac smatra da zna dosta o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji, ali dobra je vijest da bi je rado posjetilo čak 63 posto anketiranih. Za razliku od Britanaca, Nijem-cima je hrvatska obala dobro poznata, a nove bi goste trebalo tražiti među tzv. eskapistima, odnosno mladima srednjeg socijalnog statusa kojima su nova iskustva važnija od društvenog statusa.
Moraju više trošiti
Hrvatska će, kažu analize, imati prođu i među ambicioznim Nijemcima višeg socijalnog statusa, mobilnima i umreženima, svojevrsnoj kreativnoj avangardi u potrazi za izazovima. Izdašne bi za hrvatski turizam trebale biti i Francuska, Austrija, Italija i Polj-ska s najmanje po milijun do milijun i pol novih noćenja do 2020. godine. Jedina je kvaka na putu do zacrtanih rezultata u tome da svi oni kod nas troše puno više nego sada. Prema autorima Strategije razvoja hrvatskog turizma, prosječna bi potrošnja stranih gostiju po boravku s otprilike 370 eura morala narasti na 541 euro.
>> Kakva reklama: Evo zašto je Hrvatska tako 'in'
ma super dok ti ne pukne jedna na stradunu, splitskoj rivi, hvaru......