Ukućani su osjetili da im iz peći curi plin. Ovlašteni serviser ljepljivom je vrpcom omotao mjesto gdje je plin izlazio i to im naplatio 700 kuna.
Život im je bio ugrožen
- Pa 400 kuna moramo dati plinari - lakonski su odgovorili, a tek na inzistiranje rekli da se po račun treba doći u tvrtku. Ondje su im dali račun bez specifikacije. U plinari su na sve to rekli: "E, svašta se kod nas događa!" "Što nam je činiti?!", očajni ukućani obratili su se udruzi Potrošač. Ovi su ih uputili da podnesu prijavu Državnom inspektoratu. – Ljudima je bio ugrožen život jer plin se morao odmah isključiti, a ne omotati i to masno naplatiti te lagati kako dio novca ide plinari. Protuzakonito je izdan i račun, dakle, osim prekršaja koje će utvrditi inspektorat, takav serviser ostat će bez ovlasti, a može ga se i kazneno prijaviti jer je ljudima ugrozio život – prepričava Jadranka Kolarević, predsjednica Potrošača, slučaj otprije nekoliko dana.
Ovim je ljudima, koji su zatražili pomoć jer su osjetili da su zakinuta njihova potrošačka prava, društvo Potrošač pomoglo, kao i mnogima prije njih. Međutim, ubuduće će mnogi takvi pozivi ostati bez odgovora, jer Potrošač mora otpustiti savjetnike. Sredstva za potrošačke udruge znatno su smanjena, sufinanciranje prebačeno na lokalnu samoupravu i gotovo zanemareno, a zakonskim aktima unazađuje se zaštita potrošača, navodi J. Kolarević.
Prekršaji bez kazne
– Zaštita od agresivne i nepoštene poslovne prakse odgađa se do ulaska u EU, a za te slučajeve nisu ni propisane nikakve kazne! S okljaštrenim sredstvima i odbijeni u natječaju zbog formalnih razloga, nemamo načina dizati tužbe i ni izbliza u istoj mjeri savjetovati građane, kaže Kolarević.
Kaj će nama zakoni kad se ne provode...?