Glede seksualnog odgoja potrebno je jamčiti slobodu obiteljima. U kulturi dijaloga demokratska država ne može smanjiti obrazovni prijedlog na jedinstveno mišljenje (jednoumlje). Osnovne su to postavke vatikanskog dokumenta o rodnoj (gender) ideologiji koji je u ponedjeljak objavila Kongregacija za katolički odgoj. Dokument pod naslovom “Muškarca i ženu stvorio je On. Za život dijaloga o rodnom pitanju u odgoju” ima 31 stranicu i prvi je vatikanski dokument o teoriji po kojoj nema razlike između muškarca i žene i svatko sebi bira spol koji želi.
Zbrka u školama
“Dokumentom se želi prevladati svako polemičko sučeljavanje koje ne vodi zaključku”, objasnio je pročelnik Kongregacije za katolički odgoj kardinal Giuseppe Versaldi i naglasio kako “glede ‘gendera’ moramo pronaći putove dijaloga, bez upadanja u slogane i ekstremizme”. No, “zbrka je velika i u školama bi se mogla kao znanstvena nametnuti jedina misao. Poštujemo sve koji traže da budu poštovani”, kazao je Versaldi.
Katolička crkva ne zatvara vrata raspravi o rodu, ali ne odustaje ni od nauka da je Bog stvorio ženu i muškarca. Smatra se kako ona radikalna promišljanja o rodnoj ideologiji predstavljaju “udaljavanje od prirode prema totalnoj opciji glede odluke emocionalnog subjekta”. Kongregacija za katolički odgoj konzultirala se sa stručnjacima prije negoli je sročila taj dokument.
Kaže se da rodne ideologije polaze od antropološkog dualizma, odnosno podjele tijela kao materije i želje koja postaje apsolutna. Tako se manipulira tijelom prema volji. U temelju svega je relativizam po kojem je sve ekvivalentno i nediferencirano bez reda i svrhe. Sve te teorije, od umjerenih do najradikalnijih, drže kako rod postaje važniji od spola. S jedne strane nastaje kulturološka i ideološka revolucija koja nameće pravnu revoluciju kako bi se promaknula specifična društvena i individualna prava.
U tom rastućem sukobu između prirode i kulture, prijedlozi “gender” ulaze u “queer” (na engleskom “čudan” ili “nastran”) odnosno u fluidnu i fleksibilnu dimenziju tako da se podržava potpuna emancipacija pojedinca od svake spolne definicije. Posljedice mogu biti i nastajanje odnosa između više od dvije osobe (poligamija ili poliljubav) i nastajanja srodstva (kin-ships) temeljenih na želji. Kroz takvu viziju promiče se priznavanje slobode u izboru roda, a brak između žene i muškarca smatra se nasljeđem posebnog društva. Želi se uvesti da svaki pojedinac može izabrati svoj uvjet, a društvo se mora ograničiti na jamčenje toga prava, pa i kroz materijalnu potporu kako se ne bi stvorili oblici društvene diskriminacije prema manjinama. Traženje takvih prava ulazi u političku raspravu i ona bivaju prihvaćena u međunarodnim dokumentima i ulaze u nacionalne zakone, primjećuje se u dokumentu, ali se ipak govori i o mogućim točkama susreta.
Poštovanje različitosti
Misli se na odgoj djece i mladih koji štuje svaku osobu u njezinoj osebujnosti i različitosti kako nitko ne bi zbog osobnih uvjeta (invalidnost, rasa, religija, emocionalne tendencije) postao objektom “bulizma”, nasilja, vrijeđanja i neopravdane diskriminacije. Demokratska država ne može svesti odgojni prijedlog na jedinstvenu misao, posebno ne na tako osjetljivoj materiji koja dira temelje ljudske prirode i prirodnog prava roditelja u slobodnom odgojnom izboru. Svaka školska ustanova, drži Vatikan, treba imati organizacijske i didaktičke programe za ostvarivanje prava roditelja. Na taj vatikanski dokument oštro su reagirali branitelji prava LGBT osoba. Smatraju da će taj dokument ohrabriti mržnju prema homoseksualcima.
Pogledajte videokomentar Silvija Tomaševića o papi i Stepincu:
Apsolutno podržavam. Meni su neke stvari neprirodne i nitko me ne može uvjeriti da nešto jest, kad nije. Sorry.