Svjetsku javnost stalno šokiraju detalji vezani za neuspješno slijetanje zrakoplova Boeing 777 Asiana Airlinesa na pistu Međunarodne zračne luke u San Franciscu. Nakon što su podaci otkrili da pilot nije na vrijeme pokušao podići zrakoplov u zrak za ponovni prilaz iako se upalio alarm te se navodio vizualnim metodom slijetanja koja se ne smije koristiti za ovakve zrakoplove već samo za sportske, otkriveno je da je pilot imao samo 43 sati leta na ovom modelu zrakoplova, a šef vatrogasaca pristiglih na mjesto nesreće priznao je da postoji mogućnost da je netko od njegovih ljudi pregazio vatrogasnim vozilom 16- godišnju putnicu, jednu od dvije poginule osobe u nesreći.
Mrtvozornik okruga San Mateo Robert Foucrault rekao je da su mu vatrogasci kazali da je djevojku možda pregazilo vozilo. – Dio našeg zadatka jest i utvrditi uzrok smrti. Pregledom ćemo utvrditi je li umrla u zrakoplovnoj nesreći ili u drugom incidentu – rekao je Foucrault.
Uznemiruju i fotografije koje je Nacionalni odbor za sigurnost u transportu (NTSB) objavio na svom službenom profilu na Twitteru. Prikazane su sablasne fotografije kabine, crne kutije te timovi istražitelja koji pregledavaju olupinu. Jedan dio zrakoplova pronađen je u moru.
Dvije djevojke poginule, 182 osobe u bolnici
U zrakoplovnoj nesreći Boeinga 777 u San Franciscu umrle su dvije 16-godišnjakinje iz Kine, a 182 osobe završile su u bolnici. Pilotu koji je vozio zrakoplov Asiana Airlinesa to je bilo prvo slijetanje s tim tipom zrakoplova, no nije mu bio prvi put da leti za San Francisco, izvijestili su iz Asiana Airlinesa. Pilot Lee Kang-Kuk iz Seula do San Francisca letio je nekoliko puta između 1999. i 2004. godine. Imao je 43 sata letenja s Boeingom 777, a ukupno je letio više od 10 tisuća sati.
Južnokorejski i američki istražitelji zajedno će danas ispitati Leeja i Lee Jeong-mina, koji je bio kopilot na letu. Snimka iz kokpita sugerira kako su piloti pokušali prekinuti slijetanje manje od dvije sekunde prije nego što je zrakoplov udario u pistu Međunarodne zračne luke San Francisco. Podaci s leta pokazuju da je zrakoplov pisti prilazio presporo i prenisko te su piloti sedam sekundi prije udara pokušali povećati brzinu. Alarm se oglasio četiri sekunde prije udara pa su odlučili prekinuti slijetanje 1,5 sekundi prije nesreće.
>>Boeing udario u pistu i zapalio se: dvoje mrtvih, 182 ozlijeđenih