Stižu Rusi

Veliki udar na konkurenciju: Od ruskog diskonta Mere jeftinije ne može

Trgovina
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
31.01.2019.
u 20:39

Ruski maloprodajni lanac Torgservis otvorio je u Leipzigu svoj prvi dućan u zapadnoj Europi i najnižim će cijenama pokušati osvojiti tržište istočne Njemačke

Ruski trgovački lanac Torgservis pokušat će napraviti u Njemačkoj ono što još nikom od stranaca nije uspjelo. Otvorio je dućan pod imenom Mere u Leipzigu i vrlo će niskim cijenama pokušati snažno zakoračiti na njemačko tržište koje broji više od 80 milijuna ljudi. Kao prvo odredište namjerno je određena istočna Njemačka, a ruski vlasnici žele vidjeti mogu li ovim poslovnim modelom započeti svoje seljenje na zapad.

Bez oglašavanja

U Njemačkoj su najpoznatiji od jeftinih trgovačkih lanaca Lidl i Aldi čiji su se dućani na istoku Njemačke zasigurno zabrinuli zbog najave da će novi lanac dućana sve cijene znatno sniziti, o čemu svjedoči i krilatica s kojom posluju: “Samo najniže cijene svakog dana”. Primjerice, tavu s poklopcem prodaju za 2,67 eura (19,80 kuna), a litru mlijeka za 0,49 (3,60 kuna). A dodatnu simboliku njemačkim medijima stvara to što je svoj prvi dućan Torgservis otvorio upravo u zgradi u kojoj je nekada dućan imao Aldi. Taj je dućan počeo raditi u utorak i odmah je privukao brojne kupce.

Njemačke je medije posebno zaintrigirao izgled unutrašnjosti koji ih podsjećaju na prve ovakve supermarkete koji su se u Njemačkoj otvorili u 1960-ima. Pod neonskim svjetlima nalaze se velike palete s kojih kupci izravno uzimaju robu. Čak su 70 posto svih artikala hrana, a ostatak su odjeća, hrana za ljubimce i kućanske potrepštine. Torgservis je inače trgovački lanac čiji se supermarketi u Rusiji zovu Swjetofor i Mayak, a pod imenom Mere posluje u Rumunjskoj.

Dućane ima i u Kazahstanu, Kini i Azerbajdžanu. Njemački mediji izvještavaju da se radi o diskretnim vlasnicima dućana koji nisu zainteresirani za “pretjerano oglašavanje”, no ne spominju je li to zbog još uvijek zategnutih političkih odnosa između vlade ruskog predsjednika Vladimira Putina i Europske unije. Torgservisu je prvi problem bio spor oko imena jer je želio poslovati pod imenom Centwelt, zbog čega se pobunio njemački proizvođač kućanskih aparata Centi i dobio sudski spor, što je odgodilo otvaranje dućana, ali sad pod imenom Mere.

Planovi za širenje

Torgservis je u Berlinu osnovao i tvrtku kćer TS-Markt koja ima velike planove za prodor na tržište istočne Njemačke. A koliko ona planira paziti na troškove poslovanja, svjedoči i to što tvrtka kupuje rabljeni interijer. Dućane će otvarati u gradovima koji imaju više od sto tisuća stanovnika, a prvi grad nakon Leipziga u kojem će Nijemci hrliti po jeftinu robu bit će Zwickau, također na samom istoku Njemačke. Posebno se ističe standard u tom dijelu zemlje, mnogo niži nego na zapadu.

– Mislim da ima klijentele u nekim njemačkim regijama za ovakav diskont – rekao je stručnjak za marketing Martin Fassnacht, ali dodao da ne vjeruje da će se ovaj poslovni model isplatiti.

– Da bi se uspjelo kao dućan s nižim cijenama u industriji, potreban vam je velik broj dućana i velika potražnja da biste s dobavljačima pregovarali o nižim cijenama. Čak i sto dućana nije dovoljno da budete uspješni – kaže Fassnacht.

Upozoravajući su i prijašnji debakli nekih svjetskih supermarketa na njemačkom tržištu, uključujući i američkog giganta Walmart. Analitičar tržišta Matthias Queck kaže pak da bi Aldi i Lidl mogli podnijeti dućan s nižim cijenama i nižom kvalitetom.

– No, kad bi se pojavio netko s komparativnom kvalitetom, ali nižim cijenama, giganti bi pružili velik otpor – uvjeren je Queck.

Pogledajte video - neobična i zanimljiva hrvatska prezimena:

Ključne riječi

Komentara 49

SO
Sobrudolf
21:20 31.01.2019.

Rusi nisu otvorili ducan vec trgovinu. Ducani se otvaraju u Turskoj!

Avatar superhik74
superhik74
21:37 31.01.2019.

Bez brige "demokratske" snage globalista ce im odmah udariti sankcije i zabraniti poslovanje radi "slobodnog trzista".

DU
Deleted user
05:32 01.02.2019.

Taj pristup, da se ide što niže s cijenama, a imajući u računici veliki volumen prodaje, i da se kupcu smanji "doživljaj" (robu sam mora uzimati izravno s palete itd.) - ipak nailazi na pozitivan odjek među dobrim dijelom stanovništva u svakoj zemlji. Jest, ima onih koji se osjećaju poniženo i ne ulaze u takve trgovine jer im to "ide na živce", ali tko voli - nek izvoli. Inače, u našoj javnosti se dugo godina nije uopće smjelo pisati o Todoriću (jer bi kći odmah otkazivala marketinške minute ili insertirane kataloge), ali on je svojedobno "na nož" dočekao Lidl i prijetio svim dobavljačima, da tko potpiše za njih - gotov je (u Konzumu). Što nije bilo fair, ali tko mu je što mogao u ona vremena. Pa nije pomoglo - Lidl se probio i to strelovito. Niska cijena svugdje "probuši" svoje mjesto na tržištu!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije