Za napredovanje i nagrađivanje učitelja, nastavnika i profesora u budućnosti svakako treba, kao jedan od kriterija, nadodati i rezultate nacionalnih ispita, a u budućnosti bi se rezultate istih ispita, također kao jedan, ali ne i jedini kriterij trebalo vezati kao uvjet za upis učenika u srednje škole.
- Nacionalnim ispitima mogu svi profitirati ako ih shvate u dobronamjernom smislu.Nema boljeg pokazatelja o kvaliteti rada učitelja od nacionalnih ispita po kojima se može pratiti napredovanje učenika. Ako se pokaže da je u predmetnoj nastavi a na temelju izlaznih rezultata nacionalnih ispita kod učenika uočen napredak to je najbolji pokazatelj rada učenika. Dakle ne treba nikakav kriterij biti sve ono što je danas važno ali ne i jedino u napredovanju i nagrađivanju učitelja ako pri tome ne pridodamo kao jedan od važnih elemenata rezultate nacionalnih ispita - kazao je Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja komentirajući nacionalne ispite na Večernji TV-u.
Kako je kazao, trenutno provedeni nacionalni ispiti koji su se pisali u 81 školi diljem zemlje od iduće godine uvode se u sve škole, odnosno pisat će ih svi učenici osmih razreda a na listi predmeta naći će se uz hrvatski, matematiku, fiziku, biologiju i prvi strani jezik učenika, kao i geografija i povijest.
-Tada ćemo doista zaokružiti lepezu svih relevantnih i važnih predmeta u sustavu odgoja i obrazovanja - poručio je Filipović. Na pitanje jesu li nacionalni ispiti dobra prilika nastavnicima da ujedno spriječe da im roditelji učenika odlučuju i zahtijevaju koje će zaključene ocjene dati njihovoj djeci Filipović kaže da na neki način i jesu.
- To može u vrlo dobroj mjeri biti argument učiteljima i nastavnicima, da opravdaju svoje zaključene ocjene - kazao je Filipović.