Dok se u medijskom prostoru i dalje vode polemike o neuspješnim rezultatima ovogodišnjih maturanta na esejskom dijelu ispita iz hrvatskog jezika, i pritom se pokušava jednoznačno pronaći odgovorne za debakl, jedna je činjenica neosporna - maturant moraju integralno pročitati lektirno djelo ako očekuju proći ispit iz hrvatskog jezika. Tog je stava i Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, koji je jučer gostovao u studiju Večernjeg TV-a.
– Žao mi je da su neki maturanti olako shvatili esej. Osam lektirnih djela koja su se nalazila na popisu za ovogodišnje pristupnike znala su se godinu dana unaprijed, a završiti srednjoškolsko obrazovanje bez čitanja tih djela nije prihvatljivo. I da, nakon ovakvih rezultata postoje institucije koje trebaju ozbiljno shvatiti ovu poruku na eseju, a među njima su i Agencija za odgoj i obrazovanje koja provodi edukacije za nastavnike, ali i fakulteti na kojem se osposobljavaju budući učitelji, profesori i nastavnici. To nije optuživanje tih ustanova nego poruka – kazao je Vinko Filipović.
Kako je istaknuo, ovogodišnji rezultati državne mature nisu dobri, ali bilo je generacija koje su gotovo jednako loše rješavale ispite državne mature, odnosno u kojim je također bilo jako puno onih koji su pali ispite, poput generacije koja je 2019. godine pristupala ispitima. Ipak, mišljenja je da loši rezultati na esejskom dijelu ispita iz hrvatskog jezika, koji sada već dvije godine za redom ima postavljen prag prolaznosti, nisu rezultat pandemije i online školovanja, kako se to pokušalo nametnuti u javnosti.
– Pandemija nije razlog jer generacije od 2020. do 2023. godine nisu imale tako loše rezultate kao što je generacija koja je na neki način post covid. Gotovo paradoksalno, rezultati učenika u doba covida, koji su dakle izvjesno vrijeme imali i online nastavu, što nije dovoljno kvalitetno kao direktna nastava, bili su bolji nego sada. Sada se dogodilo da nakon pet godina imamo loš rezultat na eseju. Esej drugu godinu zaredom ima istu ulogu – definiran prag prolaznosti i od toga ne trebamo odustati da je esej treba zadržati – poručio je Filipović.
VEZANI ČLANCI:
Ipak, ističe ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, ne treba biti pesimističan i isticati samo loše rezultate državne mature, jer ova je generacija učenika, u odnosu na prošlogodišnju, puno bolje riješila ispite iz fizike, geografije, politike i gospodarstva, njemačkog jezika više razine i engleskog jezika osnovne razine. Ove je godine, kaže, i više poništenih ispita - njih 47. Naime, 12 maturanata koristilo se mobitelom, a kazna za to nije samo poništavanje ispita na kojem je učenik zatečen s mobitelom, nego i svih drugih obveznih ispita.
GALERIJA Potpuni delirij! Pogledajte kako su se zagrebački maturanti rasplesali na Rim Tim Tagi Dim
Državna matura je samo djelomičan prikaz kvalitetnog rada zaposlenih u obrazovnom sustavu, koji naporno moraju doći katkad na posao, pa čak i otići sa njega, kao većina ostalih parazita na državnom koritu, čije je najveće umijeće i radna navika štrajkati,, ucjenjivati i plakati kako moraju jadni na posao .