Vinkovci su dobili novi sustav javnih bicikala kojega čine 3 stanice s ukupno 12 klasičnih i 6 električnih bicikala koji su od danas na raspolaganju građanima. Stanice su postavljene na tri lokacije u gradu i to kod Željezničkog kolodvora, u središtu grada u blizini zgrade Hrvatske pošte te u Genscherovoj ulici uz park Lenije, u blizini srednjih škola i bazena.
"Ovakvi moderni sustavi javnih bicikala već su standard u zapadnoj Europi te je ovo još jedan korak ka cilju da Vinkovci postanu zeleni i zdravi grad. Zahvalio bi VIA-i i našem komunalnom odjelu koji su odradili jedan prekrasan projekt. Imamo tri stanice i mislim da je to u ovom trenutku dovoljno s obzirom da su raspoređene u najfrekventnijim dijelovima grada. Na svakoj stanici imamo po četiri obična te dva električna bicikla tako da svi oni poput mene, koji nisu imali priliku voziti električni bicikl, to mogu učiniti sad na ovim gradskim biciklima. Apeliram stoga na sve da čuvamo ove bicikle kao da su naši vlastiti kako bi ih naši sugrađani mogli još dugo koristiti“, rekao je gradonačelnik Vinkovaca Ivan Bosančić.
Voditelj projekta „Uvođenje sustava javnih bicikala u Grad Vinkovce“ Josip Barišić istaknuo je kako je projekt s 40% sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Naime, od ukupno 565.000 kuna, kolika je vrijednost projekta, 40% ili 226.000 kuna sredstva su FZOEU-a.
"Cilj je potaknuti građane na korištenje zdravijeg načina prijevoza, smanjiti emisije CO2 u gradu, smanjiti količinu prometa u gradu, ali i povezati željeznički i autobusni prijevoz s biciklističkim prijevozom“, rekao je Barišić dodajući kako će VIA dodijeliti dvije godišnje pretplate za sustav javnih bicikala.
Rečeno je i kako je Next Bike, tvrtka koja je postavila stanice u Vinkovcima, prisutna u više od 30 gradova u Hrvatskoj i preko 350 u svijetu. Njihov direktor Sustava javnih bicikala Ante Gustin objasnio je kako korisnici bicikle mogu prepoznati po plavim i zelenim oznakama te da električni bicikli imaju kapacitet baterije do 80 kilometara.
"Svi se oni pune sami na postajama pa korisnik ne mora brinuti o punjenju. Samim dizajnom su rađeni za usluge javnih bicikala i u svijetu ne postoji ovakav dizajn u slobodnoj prodaji. Isto tako, svi imaju GPS lokatore pa se ne može dogoditi da bicikl nestane jer točno znamo u bilo kojem trenutku gdje se bicikl nalazi. Svi su i osigurani od krađe i vandalizma“, kazao je Gustin.
Pojašnjeno je kako je. što se tiče samog najma, prvotno potrebo obaviti registraciju u korisničkoj aplikaciji NextBike koja je dostupna za sve uređaje. Nakon prijave korisnik obavlja postupak plaćanja, jednokratno 5 za klasični ili 10 kuna za električni bicikl, a ima i opciju godišnje pretplate u iznosu od 200 kuna. Temeljem pretplate svaki korisnik može pola sata dnevno koristiti bicikl, bilo gdje u Hrvatskoj.