Dolazim u Rovinj više od 15 godina, danas je to posve druga turistička priča. Kao da niste u Hrvatskoj. Hoteli su vrhunski, usluga na razini. Mnoge je mučio nedostatak radne snage, ali u Maistrinim hotelima to se ne osjeća, sve funkcionira kao sat. Usluga se znatno poboljšala u cijelom gradu. Odlična je i ugostiteljska ponuda. Nije Rovinj slučajno prvi u Hrvatskoj dobio Michelinovu zvjezdicu, a nedavno i drugi restoran s tim visokim priznanjem. Ma, sve zajedno, s prepoznatljivom rovinjskom panoramom u pozadini, bajkovito, pun turistički pogodak, ne krije oduševljenje jedan od sudionika nedavnog Weekend Media Festivala održanog upravo u Rovinju.
Idilični istarski gradić i dalje pulsira turistički iako je listopad na pragu, a i cijele je 2021. bio svojevrsna perjanica domaćeg turizma. Popularna hrvatska turistička destinacija u ovoj je godini dosad uknjižila najviše noćenja, više od 3,3 milijuna, a najviše se približila i rezultatima iz predpandemijske 2019. godine. Dok hrvatski turizam s oko 79,5 milijuna noćenja u dosadašnjem dijelu godine bilježi 78 posto rezultata iz te rekordne godine, Rovinj je dosegnuo čak 87 posto tadašnjih rezultata. U prvih pet po broju noćenja su još tri istarske destinacije, Poreč, Medulin i Umag, za potvrdu da se skok u kvaliteti odigrava u cijelom istarskom turizmu.
Ali, Rovinj i u takvoj konkurenciji prednjači, a danas se, kako ističe direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević, samo Dubrovnik i Cannes mogu pohvaliti da u ovom dijelu svijeta imaju više hotelskog smještaja sa pet zvjezdica od Rovinja. Iza toga stoji kod nas rijetko viđeni desetogodišnji investicijski ciklus Maistre od čak 3,5 mliijardi kuna.
I u koroni dizali cijene
– Da, Rovinj ima izuzetno jaku turističku kompaniju Maistru, koja se u svojem portfelju fokusirala na premium produkte. Zahvaljujući tome Rovinj danas, recimo, ima više hotelskih soba u hotelima sa pet zvjezdica nego razvikani Monte Carlo, Sanremo, Nica ili Saint-Tropez. S druge strane, gradom se i mudro upravlja. Uređen je, stara gradska jezgra je očuvana i njegovana i Rovinj gostu danas pruža osjećaj pravog Mediterana i mediteranskog načina življenja. Također, Rovinj ima i cijeli niz prepoznatljivih velikih događanja poput nedavnog Weekend Media Festivala, turnira u polu, Red Bull Air Racea, velikih jedriličarskih regata te vrhunskih kulturnih događanja. To je tako kad dva ključna igrača privatnog i javnog sektora teže istom cilju. Dobije se dojmljiva slika, koju su gosti kroz promociju prepoznali, a višegodišnje napore na repoziconiranju i restrukturiranju i obilato nagrađuju – kaže Ivošević.
Rovinjski su domaćini tako i u pandemiji dizali i kvalitetu i cijene, pa su se u špici dvokrevetne sobe u najboljim hotelima bez problema punile za 450 do čak 1200 eura za noć. Kako bi bilo jasnije da se radi o ozbiljnim brojkama, dodajmo da Rovinj ima čak 650 soba u hotelima sa pet zvjezdica i barem još toliko u hotelima s četiri i četiri plus zvjezdice.
Ambicija europski vrh
– Nastavi li se Rovinj razvijati istom kvalitetom i dinamikom u idućih pet do sedam godina, sigurno će biti među prvih pet najboljih i najluksuznijih destinacija Europe – smatra Ivošević, koji ističe da će među 40.000 smještajnih jedinica u Rovinju uvijek biti ponude i za pliće novčanike.
No, već sada zvijezda domaćeg turizma razbija predrasudu da za skupu robu nije lako naći kupca. Nije, naravno, formula ista za sve na Jadranu, sezona je bila solidna i mnogima koji su manje usredotočeni na luksuzni turizam, ali orijentacija mora biti zajednička, ističe i ministrica turizma Nikolina Brnjac.
– Usmjereni smo na cjelogodišnju i održivu turističku ponudu te na ponudu visoke kategorije, koja se i ova godine pokazala vrlo traženom. Hrvatska je pozicionirana kao odgovorna i kvalitetna destinacija, koja cijelu godinu turistima može ponuditi ugodan boravak i to želimo učvrstiti i dodatno nadograditi. Sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti namijenjena su prije svega za razvoj inovativnih proizvoda, za transformaciju i podizanje kvalitete smještaja i obogaćivanje turističke, ali i sportske infrastrukture na obali i kontinentu. Ponudu turističkih sadržaja želimo prilagoditi lokalnim značajkama te time pridonijeti i održivu razvoju gospodarstva, ali i stvaranju novih radnih mjesta – poručila je ministrica.
>> VIDEO Što turisti misle o Hrvatima? "Pivo je fino, ljudi su ljubazni i niste uopće debeli!"