Dok se u zemljama poput Danske primjenjuju visoke porezne stope na luksuzne električne automobile, njihovu kupnju u Njemačkoj subvencionira država. Dio njemačkih kupaca tu je činjenicu odlučio iskoristiti. Oni, naime, iskoriste subvencije, koje sežu i do 9000 eura, za kupnju automobila kojeg potom prodaju u inozemstvu te dobro zarade.
– Gubitnik je njemački porezni obveznik, koji neizravno subvencionira čisti zrak u gradovima izvan Njemačke, a ne u samoj Njemačkoj – naveo je Matthias Schmidt, automobilski analitičar i osnivač Schmidt Automotive Researcha, prenosi Revija HAK.
Prema podacima Savezne uprave za motorni promet, u Njemačkoj je između siječnja 2012. i srpnja 2022. registrirano 890.000 električnih automobila, dok je od od 1. srpnja 2022. registrirano samo 756.517 vozila. Prema Schmidtu, to je dokaz da je više od 100.000 električnih automobila napustilo njemačko tržište.
Drugačija porezna praksa u zemljama poput Danske čini privlačnim registraciju automobila u Njemačkoj i prodaju u inozemstvu nakon šest mjeseci. Naime, prema njemačkim smjernicama za financiranje, kupac mora u svom vlasništvu imati električne automobile najmanje šest mjeseci.
Zbog prakse preprodavanja u inozemstvo, raspravlja se o ideju da se električni automobili ne smiju prodavati u prvoj godini vlasništva.
VIDEO Eurostat: U Hrvatskoj zabilježen blagi rast nezaposlenosti, u EU blagi pad
Zelena pljačka.