Vlakovi HŽ-a stajat će sutra od 10.55 do 11.10 sati. Petnaestominutni prosvjed jedinstven je u Hrvatskoj: radnici ne traže isplatu plaća već modernizaciju Hrvatskih željeznica i njihovu pripremu za konkurenciju. Traže modernizaciju pruga, racionalnije vozne redove, nove lokomotive, nove vagone. Neposredan je povod, ipak, ponešto prozaičniji: na sjednici Gospodarsko-socijalnog vijeća u 11 sati u Banskim dvorima raspravljat će se o stanju u Hrvatskim željeznicama, ali ni jedan predstavnik njihovih sindikata na taj sastanak nije pozvan.
– Pisali smo nekoliko puta resornom ministru Božidaru Kalmeti i premijerki Jadranki Kosor, ali nismo dobili ni kurtoazan odgovor. Nismo se petljali kad se raspravljalo o brodogradilištima, ali neka se sad u željeznice ne petljaju oni koji o tome ništa ne znaju – kazao je predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Branko Kreš te postavio pitanje ministru Kalmeti i Vladi: Ako naši predsjednici sindikata nisu članovi GSV-a, zar ih se nije moglo pozvati na sjednici koja je tematska i odnosi se na tvrtku u kojoj mi radimo? U HŽ-u radi oko 12.000 ljudi, ne može se nitko igrati njihovim sudbinama.
– Nije istina da predsjednica Vlade nije ništa učinila vezano za dopise sindikata iz HŽ-a. Proslijedila ih je resornom ministru Božidaru Kalmeti koji je dobio nalog da vidi o čemu je točno radi – kazao je glasnogovornik Vlade Zlatko Mehun. Je li Kalmeta to i napravio, Mehun nije znao reći.
Ministar nam se javio tek kad smo najavili prosvjed prije nekoliko dana, kazao je sindikalac Kreš:
– Dva su mjeseca prošla otkako smo poslali dopise. Sad se javio i rekao jedino što zna reći: razgovarat ćemo. Ali, to, smatramo, nije dovoljno. Nešto treba napraviti, vrijeme curi, sve ga je manje.
Četiri sindikata koja organiziraju današnji prosvjed Vladi daju mjesec dana za dogovore.
– Mjesec je dana solidno vrijeme za dogovore. Ako Vlada to ne iskoristi, najavljujemo generalni štrajk – zaključio je Branko Kreš, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske
zeljeznicu treba modernizirati to opce nije upitno, ali trenutno je to nerealno, iako je gospodarstvo na putu oporavka jos uvjek nismo izasli iz krize i tako velike investicije su neprovedive