Zona za pješake u Sisku

Vlasnici radnji protiv zatvaranja gradskog središta za promet

Na proljeće 2015. počinje uređenje pješačke zone u Sisku
Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
14.11.2014.
u 11:02

Vozači se više neće moći autima navesti na ulaze trgovina i kafića u Kranjčevićevoj i Radićevoj ulici

Tri desetljeća nakon što su ostali bez korza, Siščani čekaju najavljeni projekt uređenja pješačke zone u gradskom središtu. Pokušaja da se ta ideja iznova uspostavi bilo je nekoliko, ali nisu zaživjeli. Nova gradska vlast ljetos je zatvorila pravac u Kranjčevićevoj prema Tomislavovoj ulici kako bi se vozači postepeno naviknuli na uspostavljanje zone koja će obuhvaćati cijelu Kranjčevićevu te Ulicu S. i A. Radića do raskrižja s Kukuljevićevom. Za tu lokaciju u tijeku je traženje najboljeg urbanističkog rješenja.

Mjesto susreta i događanja

– Predviđeno je stvoriti središnji prostor okupljanja i događanja koji bi imao i povijesno- ambijentalnu dimenziju, mjesto susreta te održavanja javnih i kulturnih manifestacija. Uz nove urbane intervencije, zona će biti upotpunjena ugostiteljskim i obrtničkim sadržajima, uz poštivanje zatečenog povijesnog stanja. Cilj je stvoriti kontinuirane pješačke površine bez kolnika- kaže pročelnica Gordana Karapandža Prica. Radovi bi trebali početi na proljeće, a vrijednost investicije ovisit će o izabranom idejnom rješenju.

Međutim, ne pozdravljaju svi ovu ideju. Tako je desetak obrtnika na lokaciji buduće zone pokrenulo i peticiju protiv zatvaranja za promet Kranjčevićeve i Radićeve ulice, smatrajući da bi se ono loše odrazilo na ionako sve teže poslovanje. Potpise će skupljati do kraja tjedna, imaju ih već nekoliko stotina, a peticiju će predati u Grad. Protok ljudi bit će još manji, nisu osigurana dodatna parkirna mjesta oko zone kao ni bolji javni prijevoz, građanima se ne nudi dovoljno sadržaja, izlozi su prazni, a vozači su naviknuli autima doći do radnji, samo su neki od argumenata protiv.

Posao u drastičnom padu

– Kada je ugašena autobusna stanica na Trgu, promet nam je pao. Prvo treba stvoriti preduvjete, a to je prometni splet oko centra grada- kaže vlasnica knjižare AMK Alenka Kosmač. Da pješačka zona neće vratiti ljude kojih ni sada nema na ulici smatra Barbara Štignedec koja se bori za opstanak radnje Tehno 2000.

– Zaposleni moraju u 15 minuta obaviti sve, a ako to ne budu mogli, otići će u trgovačke centre. Kada se Kranjčevićeva već zatvarala zbog manifestacija, promet nam je bio u drastičnom padu- smatra Štignedec.

- Dobro je da se nešto događa. Zona bi trebala biti obogaćena stalnim sadržajima kako bi imala smisla- kaže Slađana Gajić. Da Drugu ulicu naprije treba dobro osvijetliti misli glazbenik Miroslav Dimić. 

- Nema smisla da primjerice pozornica bude u mraku kakav je sada. Za pješačku zonu sam svakako, ali na tom potezu nedostaje jedna urbana priča koja bi okupila sve generacije. Kafići s cajkama to nisu- zaključio je Dimić.

Komentara 7

DA
dadicadada
17:27 14.11.2014.

Neka Gordana Karapandža Prica radi urbane intervencije u Balincu i Bestrmi zajedno s KIB , nema šta stručnjaci od formata.

BL
blentonm
15:35 14.11.2014.

zanimljivo je kako nepopularne ideje moraju braniti oni koji ih nisu donosili, di je sada snaga za promjene (na gore) u liku i djelu (ne)gradonačelnice?

ZZ
zelimir.zuk
15:44 14.11.2014.

Ikič-Baniček najprije maštali kako će od ulice napravit trg. Kad su ih uvjerili da je to glupost idu na pješačku zonu. Što će rezultirati vračanje pješačke zone u Rimsku ulicu. Tako su pljuvali po ŠIPUŠEVOJ a sad se s njomm hvale što je u cijelosti Pintatičev projekt pa čak i osigurana sredstva u proračunu. Sram vas bilo Ikič-Baniček,Andučić.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije