Kompanija u čijem je vlasništvu potopljeni kruzer Costa Concordia preživjelima je ponudila popust od 30 posto na sva buduća krstarenja na njihovim brodovima, potvrdio je glasnogovornik kompanije, prenose strani mediji.
– Ne samo da će kompanija isplatiti putnike nego će im ponuditi 30 posto popusta na buduća putovanja ako ostanu vjerni našoj kompaniji – izjavio je glasnogovornik dodajući da su već kontaktirali s preživjelima.
Počelo ispumpavanje goriva iz broda Concordia
Operacija ispumpavanja goriva iz spremnika nasukanog broda Costa Concordia počela je jutros u šest sati. Pokraj broda, koji je 13. siječnja doživio havariju pokraj otoka Giglija u Tirenskom moru, postavljen je poseban ponton za izvlačenje 2400 tona goriva. Poslije pripremne faze nizozemska tvrtka Smit, s kojom će surađivati talijanska tvrtka Neri, počet će, vjerojatno u subotu, izvlačiti gorivo iz 17 spremnika koje treba i zagrijati kako bi nafta došla u tekuće stanje. Operacija izvlačenja goriva iz broda trajat će 28 dana.
Potraga za nestalima
Šef civilne zaštite Franco Gabrielli dao je zeleno svjetlo operaciji premda u brodu ima još osoba koje se smatraju nestalima. Do sada ima 15 poginulih u nesreći, ali se traga za još od 20 do 24 nestala. Gabrielli je kazao da treba identificirati još šest tijela, trojice muškaraca i tri žene. Istražitelji razmatraju mogućnost ispitivanja samoga vrha brodarske kompanije Costa Crociera u čijem je vlasništvu brod Concordia. Osim što je podignuta optužnica protiv zapovjednika Francesca Schettina za masovno ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda, tužiteljstvo u Grossetu analizira i kolika je odgovornost za havariju na brodaru.
Francesco Schettino, naime, izjavio je da je plovio u blizini otoka jer mu je tako kazao brodar. Glavni tužitelj regije Toskane, u kojoj je Grosseto, Beniamino Deidda, smatra da treba provjeriti Schettinovu izjavu da je brodar znao ne samo za tzv. naklone, odnosno približavanje broda obali, nego kako ih je i savjetovao radi propagande. Schettino je također izjavio da je s havarijom odmah upoznao odgovorne u Costa Crocieri. To znači da su oni znali što se događa na brodu prije negoli je na njemu službeno proglašena uzbuna. Istraga bi htjela čuti verziju vrha Costa Crociere, posebno operativnog direktora Roberta Ferrarinija.
Sramota