Prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila izabran je jučer za dekana prvog hrvatskog privatnog visokog učilišta VERN’, koje nakon 10 godina uspješnog poslovanja pohađa više od 2000 studenata. Budući da je odluka pala baš na njega, pitamo ga kakve promjene unosi i kakva je razlika između privatnog i državnog visokoškolskog obrazovanja i kakvi su mu zadaci i ciljevi u četverogodišnjem mandatu.
Pratimo sve trendove EU
Kako ste baš vi izabrani za dekana?
VERN’ i ja dobro se poznajemo. Od 2005. godine vanjski sam suradnik na diplomskim studijima, a od 2010. godine član sam Savjeta VERN’-a. Vjerujem da je naša dosadašnja suradnja, moj program rada i kompatibilnost po drugim kriterijima rezultirala ovakvim izborom VERN’-ova Stručnog i Upravnog vijeća.
Što obuhvaća vaš program kojim ste se izborili za ovu poziciju?
Program je u skladu s VERN’-ovim strategijskim okvirom razvoja, koji je usklađen s temeljnim strateškim razvojnim dokumentom EU – “Europe 20202”. Radit ću na daljnjoj afirmaciji i razvoju VERN’-a kao europskog visokog učilišta u visokoobrazovnom sustavu Republike Hrvatske unutar europskog visokoobrazovnog prostora (European Higher Education Area). To obuhvaća cijeli niz aktivnosti.
Koje su ključne razlike između državnog i privatnog učilišta?
U smislu naših odgovornosti u prostoru visokog obrazovanja razlike između državnog i privatnog visokog obrazovanja ne postoje. Oba sustava jednako su odgovorna za promicanje visokog obrazovanja u ključni zamašnjak društvenog razvoja. Naravno, postoje razlike u modelu financiranja i djelomično organizacijskom modelu. Privatni sektor, zbog svoje tržišne orijentacije, često je racionalnije organiziran, a to je situacija koja meni jako dobro odgovara.
Kakve su šanse studenata koji upisuju VERN’ da se zaposle na domaćem, a kakve na inozemnom tržištu rada?
VERN’ je među prvima u Hrvatskoj uveo bolonjski model obrazovanja, a od početka imao vrlo razvijenu suradnju s međunarodnim partnerima iz Finske, čiji visokoobrazovni model i dalje slovi kao jedan od najefikasnijih u Europi.
Primjenom međunarodnih iskustava u poučavanju i prijenosu znanja, ali i modela stjecanja vještina, studenti su postali konkurentni na globalnom tržištu rada.
Prema dosadašnjem iskustvu, studenti VERN’-a uspješno se zapošljavaju izvan, ali i unutar Hrvatske, što potvrđuju podaci Hrvatskog zavoda za zapošljavanje prema kojima je procijenjena zapošljivost studenata veća od 95 posto.
Studij umjetnosti i dizajna
VERN’ ima dva mlada studija – novinarstvo i tehnički menadžment, imate li u planu još novih studija?
Razvoj VERN’-a obilježio je kontinuirani rast i u tom kontekstu razmišlja se i o radu na novim studijima. Primjerice, VERN’ je nositelj međunarodnog projekta “Osmišljavanje i razvoj prijediplomskog studija – Poduzetništvo u primijenjenoj umjetnosti i dizajnu”, u okviru EU natječaja IPA IV “Daljnji razvoj i provedba hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO)”.
Tu se može istaknuti suradnja s Aalto University iz Finske, jednim od vodećih sveučilišta za primijenjenu umjetnost i dizajn u Europi. HKO je okvir koji je oduvijek blizak ovom učilištu, jer je od početka djelovanja fokusiran na ishode učenja koji završenim studentima pružaju mogućnost primjene na globalnom tržištu rada.
>>Političke elite koriste sigurnosni sustav za političke obračune