Frontalni sudar dvaju brodica u hvarskom kanalu ljetos je rezultirao osobito teškom ozljedom mornara te ozljedama putnika, od kojih je njih četvero bilo teže, a dvoje lakše ozlijeđeno, dok je šteta na brodicama bila nešto malo manje od milijun kuna. A rezime tog događaja sada je optužnica koju je protiv dvojice skipera spomenutih brodova podigao ODO Split.
Dvojica muškaraca u dobi od 42 i 47 godine terete se za ugrožavanje posebnih vrsta prometa. Spomenuta nesreća dogodila se 7. srpnja, kada su njih dvojica upravljali brodicama, jedan gumenim gliserom tipa Colnago dugim 10 metara, koji je registriran za gospodarske svrhe, a drugi plastičnim brodom dugim 13 metara, registriranim za osobne potrebe. Pri tome su, tvrdi tužiteljstvo, bili svjesni da načinom vožnje mogu ugroziti sigurnost sudionika u plovidbi, no kaže tužiteljstvo, lakomisleno su mislili da se to neće dogoditi.
Prema optužnici, 42- godišnjak je upravljao brodicom od Hvara prema Splitu, brzinom koja nije bila prilagođena postojećoj situaciji na moru, u stanju u kojem su njegove sposobnosti upravljanja brodicom bile umanjene, a rizik za nastanak pomorske nesreće višestruko povećan. Osim toga brodicom je upravljao bez upaljenih navigacijskih svjetala, pritom ne obraćajući dužnu pozornost na rutu kretanja. Tereti ga se da je postupio protivno odredbama Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama te Pomorskog zakonika. I to je sve činio iako mu je prijetila opasnost da se sudari s plovilom iz protukursa odnosno brodicom kojom je upravljao 47-godišnjak, ploveći od Splitskih vrata prema otoku Hvaru.
Što se tiče 47-godišnjaka, on se tereti da je prevozio 11 putnika, a na brodu je bio i mornar te da je tijekom te plovidbe postupio protivno odredbama Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama i Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske. Pojednostavljeno, tereti se da je putnike prevozio brodicom noću, iako ta brodica nema zatvoreni prostor za prijevoz putnika, a putnici i posada nisu imali na sebi prsluke za spašavanje. Nadalje, nije bilo upaljeno kružno svjetlo, zbog čega mu je bilo otežano osmatranje, a plovilima iz suprotnog smjera otežano uočavanje, prepoznavanje ili razlikovanje navigacijskih svjetala na njegovoj brodici i njegovog smjera kretanja. Tereti ga se i da brzinu brodice nije prilagodio njenim osobinama niti je stojeći na nogama osmatrao smjer kretanja brodice.
Zbog svega navedenog, navodi se u optužnici, dvojac nije pravovremeno reagirao tijekom plovidbe u hvarskom kanalu, uslijed čega su se frontalno (pramčano) sudarili, pri čemu je mornar zadobio osobito tešku ozljedu, četvero putnika bilo je teže, a dvoje putnika lakše ozlijeđeni. Na brodu kojim je upravljao 42-godišnjak šteta je 791.070 kuna, dok je na brodici kojim je upravljao 47-godišnjak, šteta bila 152.563 kuna.