SUV-ovi često izazivaju podijeljena mišljenja. Ali postoji jasan trend prema velikim automobilima. U Njemačkoj se svake godine registrira sve više terenskih limuzina. I u Stuttgartu se sve češće na ulicama mogu vidjeti SUV vozila, piše Fenix. No, vlasnici trebaju biti oprezni, jer se suočavaju s kaznom na njemačkim autocestama. Ali ne samo njih: kazne pogađaju i vozače Tesle.
Kako izvještava Auto Motor Sport, u Njemačkoj je u lipnju 2021. registrirano 97.236 SUV i terenskih vozila – od ukupno 274.152 novih registriranih osobnih automobila. To čini tržišni udio od 35 posto. Mercedes-Benz je prihvatio ovaj trend i izmislio potpuno novu klasu automobila: mješavinu SUV-a i limuzine. Ali rijetko koji vozač SUV-a zna da mu prijeti kazna na njemačkim autocestama – ako je vozilo preširoko.
Širina vozila posebno je važna na gradilištima autocesta. Kolnik je sužen zbog izvođenja radova. Obično je zahvaćena lijeva traka čija je širina ograničena na dva metra. Ako je vozilo preširoko, odnosno šire od dva metra, ne smije se voziti lijevom trakom. Važno: Nije bitna širina vozila iz registracije vozila, već širina mjerena od lijevog do desnog vanjskog retrovizora.
Dimenzije se često mogu pronaći u uputama za uporabu. Ako ništa nije tamo pohranjeno, morate sami izmjeriti. Važno: nemojte samo izmjeriti retrovizore i dodati ih širini vozila. Jer u nekim slučajevima ova točka nije najšira na vozilu. Informacije o tome često možete pronaći na web stranici proizvođača vozila.
Ne samo da su terenska vozila često preširoka za uske trake. Neke Tesla limuzine također smiju voziti samo desnom trakom na gradilištima zbog svoje enormne širine. Tko na gradilištima s takvim preširokim vozilom ide trakom namijenjenom samo za automobile širine do dva metra, prijeti novčana kazna od 20 eura.
Na prvi pogled ne zvuči mnogo, ali u slučaju nezgode može biti jako skupo: kasko osiguranje često se isplati samo u ograničenom iznosu. Suprotno, osiguranje od odgovornosti također može smanjiti odštetu, jer je djelomično kriv vozač preširokog vozila. Dakle, bolje ponovno izmjerite prije sljedećeg putovanja autocestom, upozorava Fenix.
Pazi! ide SUV,zapeti će za šleper i smlaviti ga. Koje gluposti, imam npr. SUV, dođem na njemačku autocestu, dočekaju me i naplate masnu kaznu zbog zaprepašćujuće širine auta koja ugrožava šlepere. Kada bi oni kaznili nas zbog širine automobila na autocesti, onda takvu mjeru u zakonu treba propisati i za njemačke vozače SUV vozila kada voze po hrvatskim autocestama. U EU sve mjere koje nalaže neka zemlja prema vozačima drugih zemalja, takve mjere te zemlje trebaju primjeniti recipročno samo prema njemačkim vozilima. I to se onda odmah poništava kada vide da će i sami biti kažnjeni drugoj zemlji a apsurd je što takva voZila ne pričinjavaju nikakvu opasnost na autocestama za ostale vozače. Čak niti na ulicama a kamoli na autocestama. Pa i svako najmanje osobno vozilo npr, marke Porsche ili Tesla i mnoga druga osobna vozila su puno šira od dobroga broja SUV-ova. To je za nepovjerovati što smjeraju. Ali kao što oni pšropisuju drugima i njima drugi recipročno trebaju propisati.