Vlada je od ponedjeljka i formalno na godišnjem odmoru, koji će premijer početi u Rijeci, u Vili Costabella. No, prvoga dana nije se odmarao, nego je u pratnji trojice ministara, Darka Horvata, Olega Butkovića i Dražena Bošnjakovića danas posjetio riječko brodogradilište. Nakon sastanka u upravi 3. maja, premijer je izvijestio kako im je direktor Edi Kučan iscrpno predstavio stanje i planove za nastavak proizvodnje te ocijenio kako je ono što je čuo obećavajuće. Plenković je uvjeren da postoji visok stupanj motiviranosti Uprave i radnika brodogradilišta da se ponovno pokrene proizvodnja i dovrše narudžbe, ali i nastavi s drugom fazom, pronalaskom strateškog partnera koji bi dugoročno, u procesu preustroja, mogao održati brodogradnju u Rijeci na tržišnim osnovama.
– Cilj našeg angažmana je da se u ovom trenutku riješi nužno, a za otprilike dvije godine, koliko bi trajalo dovršenje brodova, uz pronalazak partnera omogući opstanak brodogradnje u 3. maju – rekao je premijer. Detalje plana i mogućih modela za dovršetak brodova premijer nije otkrio, a neslužbeno se moglo čuti kako konkretni planovi i rješenja za osiguranje financija, uklanjanje ovrha i pokretanje poslovanja nisu iznesene ni na sastanku u brodogradilištu. Premijerov posjet 3. maju zbog toga se tumači prije svega kao jasna poruka da je namjera Vlade čvrsta i da će se odluka donesena na prošlotjednoj sjednici doista i realizirati, odnosno da će se naći novac za nastavak poslovanja.
U tom se kontekstu i danas u Vladinim krugovima moglo čuti kako je ključni posao sada na Ministarstvu pravosuđa, koje bi do kraja kolovoza trebalo osmisliti plan za deblokadu i izlazak iz pravne zavrzlame zbog činjenice da su dva od četiri broda čiji se dovršetak planira u stečajnoj masi Uljanika. Što se tiče modela po kojem će se financirati dovršetak gradnje, i dalje se spominju dvije mogućnosti – državna jamstva ili dogovor s brodovlasnicima o potencijalnom sudjelovanju u troškovima završetka brodova.
Na sastanku u 3. maju bio je i Župan Komadina, koji je poručio kako je važno da Vlada svoju odluku provede do kraja jer je ovo, uvjeren je, „zadnji vlak“ za 3. maj.
– Vrijeme ne ide u prilog, treba što prije nastaviti proizvodnju da bi ljudi dobili plaće i da bi se zavrtio kotač izvlačenja iz stečaja – izjavio je Komadina. Za nastavak poslovanja 3. maja po neslužbenim je procjenama potrebno oko 100 milijuna eura, no župan prenosi kako će po procjenama Edija Kučana za dovršenje brodova trebati manje novca nego što će se dobiti njihovom prodajom, što, ističe Komadina, zadovoljava kriterije Europske komisije.
Premijerov posjet 3. maju popratile su prozivke iz pulskog Uljanika o nejednakom odnosu Vlade prema brodogradilištima. Sličnu ocjenu iznio je i pulski gradonačelnik Boris Miletić, no Plenković je danas uzvratio kako “Miletića već dulje ne sluša“.
kada će stići dr.kolinda u 3.maj da podrži planove za spas ? ... trebala bi se i ona uhvatiti posla ! ... mogla bi se popeti na dizalicu i voziti je i dizati čelične konstrukcije ... samo radom ćemo ućii u eru blagostanja a ne mrsomuđenjem ...